مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:
ارزیابی عملکرد، ابزاری راهبردی برای بهبود فعالیت ادارات آموزش و پرورش است
مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ارزیابی عملکرد را ابزاری راهبردی برای بهبود فعالیت ادارات آموزش و پرورش دانست.

مصطفی اسدی در گفتوگو با پانا در رابطه با راه های نظارت بر فعالیت ادارات آموزش و پرورش اظهار کرد: «یکی از روشهای اصلی نظارت بر عملکرد ادارات، ارزیابیهایی است که توسط ادارات ستادی، بهویژه اداره ارزیابی عملکرد صورت میگیرد. در پایان هر سال تحصیلی، بر اساس مجموعهای از شاخصهای مشخص، معدل عملکردی ادارات آموزش و پرورش استان استخراج میشود.»
وی افزود: «این ارزیابی تنها محدود به فعالیتهای آموزشی و پرورشی نیست، بلکه حوزههای اداری، پژوهشی، میانبخشی و حتی تعاملات فرابخشی را نیز در بر میگیرد. بر همین اساس، نگاهی جامع و چندبعدی به عملکرد هر اداره وجود دارد.»
همچنین ایشان با تأکید بر اینکه چارچوب فعالیتها مشخص و مستند است، ادامه داد: «تمام ادارات آموزش و پرورش در چارچوب برنامههای توسعه هفتساله دولت و نیز اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت فعالیت میکنند. در این اسناد، اهداف و مسیر حرکت بهطور دقیق ترسیم شده و همکاران ما در سراسر استان بر این مبنا وظایف خود را دنبال میکنند.»
اسدی با اشاره به تلاش برای ارتقای عملکرد در سطح کل استان گفت: «هرچند ممکن است برخی از ادارات در مقاطعی با ضعفهایی روبهرو باشند، اما با همافزایی، آموزش و حمایتهای لازم میکوشیم زمینه رشد آنها را فراهم کنیم تا همه ادارات در مسیر پیشرفت و تحقق اهداف کلان نظام آموزشی قرار گیرند.»
ارسال دیدگاه