مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش:
آموزش مبتنی بر شایستگی باید بر مبنای موقعیتهای واقعی بازار کار طراحی شود
مشهد (پانا) - مدیرکل دفتر فنیوحرفهای و کارودانش وزارت آموزشوپرورش با تأکید بر لزوم تحول عمیق در نظام آموزشهای مهارتی، گفت: طراحی مدلهای آموزشی مبتنی بر نیاز صنعت، تلفیق شایستگیهای غیر فنی، ارزیابی عملکردی و سرمایهگذاری در زیرساختها باید به صورت جدی دنبال شود.

احمد آقامحمدی در مراسم اختتامیه نخستین المپیاد شایستگیمحور هنرآموزان، این رویداد را گامی نوین در راستای تحول در فرآیند یاددهی–یادگیری دانست و بر لزوم پیادهسازی مدلهای آموزشی مبتنی بر موقعیتهای واقعی کار تأکید کرد.
وی با اشاره به تجربه موفق این المپیاد در استان خراسان رضوی گفت: یکی از ویژگیهای مهم این المپیاد، تلفیق شایستگیهای غیر فنی با آموزشهای تخصصی و رعایت ملاحظات زیستمحیطی بود که بهخوبی در عملکرد تیمها دیده شد. چنین رویدادهایی الگویی برای ارتقای کیفیت آموزش در هنرستانها است.
آقامحمدی تحول در زیرساختهای آموزشی را پیششرط همگامی با تحولات جهانی و انقلاب صنعتی چهارم دانست و تصریح کرد: برای پاسخ به نیازهای بازار کار باید محتوا و اجرای آموزشها مطابق با نیاز صنعت بازطراحی شود و سنجش عملکرد هنرآموزان نیز بر اساس موقعیتهای واقعی صورت گیرد.
او همچنین بر اهمیت توانمندسازی مستمر نیروی انسانی و اثربخشی المپیادها در ارتقای شایستگیهای مهارتی تأکید کرد و افزود: برگزاری چنین المپیادهایی بسیار مؤثرتر از کلاسهای تئوری در افزایش مهارت و انگیزه هنرآموزان است و باید به بخشی از برنامههای رسمی آموزش تبدیل شود.
مدیرکل دفتر فنی و حرفهای وزارت آموزش و پرورش در پایان از تمامی مدیران، برنامهریزان و همکاران دفاتر فنی و آموزشی استان خراسان رضوی و مسئولان اجرایی برگزاری این رویداد ملی تقدیر کرد و هفته ملی مهارت و روز کارآفرینی را به خانواده بزرگ آموزشهای فنیوحرفهای کشور تبریک گفت.
ارسال دیدگاه