مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

افتتاح ۳۶۵ مدرسه و جذب بیش از ۵۵۰۰ معلم جدید تا مهرماه

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از افتتاح بیش از ۳۶۵مدرسه جدید در استان تا آغاز سال تحصیلی۱۴۰۵-۱۴۰۴ و جذب بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نیروی معلم در سال تحصیلی جدید خبر داد؛ اقدامی که به گفته وی، گام بلندی در مسیر تحقق عدالت آموزشی و کاهش شکاف نیروی انسانی در مدارس استان به‌شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۵۸۹۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۳۶۵ مدرسه و جذب بیش از ۵۵۰۰ معلم جدید تا مهرماه

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ مصطفی اسدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با محوریت «عدالت آموزشی در استان» برگزار شد، با اعلام این خبر افزود:در سال تحصیلی گذشته، با کمبود حدود ۲۳ هزار معلم در سطح استان روبه‌رو بودیم. خوشبختانه امسال با جذب پنج هزار و ۵۶۰ معلم جدید، این کمبود به کمتر از ۱۸ هزار نفر کاهش یافته است؛ که خود گواهی بر تراز مثبت در حوزه تأمین نیروی انسانی است.
وی با اشاره به ترکیب نیروهای جذب‌شده، خاطرنشان کرد: از میان این معلمان جدید، بیش از دو هزار و ۴۷۵ نفر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فرهنگیان هستند که در سال ۱۴۰۰ از تحصیل فارغ شده‌اند. این موضوع بیانگر کاهش زمان انتظار برای ورود این نیروهای متخصص به بدنه آموزش و پرورش است و می‌تواند در کیفیت‌بخشی به آموزش نقش مهمی ایفا کند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین از تسریع روند ساخت مدارس در استان خبر داد و اظهار داشت:با برگزاری جلسات مشترک و هم‌اندیشی مستمر میان آموزش و پرورش و آستان قدس رضوی، بسیاری از چالش‌ها و اختلاف‌نظرهای پیشین برطرف شده است و همین موضوع موجب شتاب قابل‌توجهی در پروژه‌های ساخت مدرسه شده است.
وی ادامه داد: تا پایان ۶ ماهه اول سال ۳۶۵ مدرسه جدید در استان به بهره‌برداری خواهد رسید. این رقم دقیقاً نیمی از هدف‌گذاری صورت‌گرفته در قالب پویش "با من" برای ساخت ۷۲۵ مدرسه جدید است و امید می‌رود نیمه دیگر این پروژه نیز تا پایان سال جاری تکمیل شود.
اسدی همچنین  به موضوع نحوه اداره مدارس نسل جدید اشاره کرد و گفت:مدارس نسل آفتاب می‌بایست با الگوی هیئت امنایی اداره شوند؛ امری که در چارچوب آیین‌نامه توسعه مشارکت‌های مردمی و با تأیید شورای آموزش و پرورش امکان‌پذیر است. این الگو زمینه‌ساز مشارکت مؤثرتر خانواده‌ها و خیرین در اداره مدارس خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به کیفیت‌بخشی به فرآیند یاددهی و یادگیری افزود: هسته مرکزی از بهترین اساتید دانشگاهی و همکاران با تجربه ما تشکیل شده تا در راستای طرح توانا به توانمندسازی همکاران ما بپردازد.
گفتنی است؛ رشد کمی و کیفی در زیرساخت‌های آموزشی استان خراسان رضوی در سال جاری، با بهره‌برداری گسترده از مدارس جدید و جذب چشمگیر معلمان، نویدبخش گامی مؤثر در مسیر رفع تبعیض آموزشی و بهبود کیفیت یاددهی و یادگیری در این استان است. همکاری‌های نهادی، نیز در این روند نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کرده‌اند؛ روندی که چنانچه ادامه یابد، می‌تواند الگوی موفقی برای سایر استان‌ها نیز باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار