مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

شیوه نوین ارزیابی داوطلبان دانشگاه فرهنگیان؛ گامی مؤثر در تضمین کیفیت معلمان آینده است

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه بازدید از مراحل ارزیابی داوطلبان دانشگاه فرهنگیان استان گفت: استفاده از روش‌های نوین و چندمرحله‌ای در ارزیابی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان، نقش مهمی در ارتقای کیفیت نیروی انسانی آینده آموزش و پرورش دارد.

کد مطلب: ۱۵۸۶۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
شیوه نوین ارزیابی داوطلبان دانشگاه فرهنگیان؛ گامی مؤثر در تضمین کیفیت معلمان آینده است

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ مصطفی اسدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در بازدید از مراحل ارزیابی داوطلبان دانشگاه فرهنگیان استان، اظهار کرد: در فرایند جذب جدید، داوطلبان تنها از منظر علمی ارزیابی نمی‌شوند، بلکه صلاحیت‌های اخلاقی، تربیتی، روان‌شناختی، توانایی‌های ارتباطی و قدرت تحلیل مسائل آموزشی نیز مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ارزیابی‌های گروهی و تمرین‌های تحلیلی افزود: در این شیوه، شاخص‌هایی همچون تعامل‌پذیری، خلاقیت، انعطاف‌پذیری و مهارت حل مسئله در قالب گفت‌وگوهای گروهی و سناریوهای واقعی آموزشی بررسی می‌شود. همچنین، سلامت روان و ویژگی‌های شخصیتی داوطلبان با استفاده از ابزارهای استاندارد روان‌سنجی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

اسدی گفت: برخلاف شیوه‌های سنتی که مبتنی بر مصاحبه‌های سلیقه‌ای و غیررسمی بود، روش جدید با بهره‌گیری از آزمون‌های استاندارد، ارزیابی چندمرحله‌ای و ابزارهای علمی، موجب افزایش شفافیت، عدالت و کاهش سوگیری‌های ذهنی در فرایند انتخاب معلمان آینده می‌شود.

وی درباره نحوه اعلام نتایج نهایی افزود: این نتایج بر اساس ترکیب نمرات چهار شاخص شامل آزمون سراسری (۱۰ درصد)، آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان (۱۵ درصد)، سوابق تحصیلی (۵۰ درصد) و ارزیابی تکمیلی (۲۵ درصد) تعیین خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان یادآور شد: داوطلبان و خانواده‌های آنان می‌توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی به سایت مدیریت امور پردیس‌های استان به نشانی khorasanrazavi.cfu.ac.ir یا سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی cfu.ac.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار