مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح کرد:

کلات، شهرستان پیشرو در نهضت عدالت آموزشی

کلات پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، کلات را یکی از مناطق پیشگام در تحقق عدالت آموزشی و اجرای طرح ملی ساخت و نوسازی فضاهای آموزشی کشور عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۵۷۳۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کلات، شهرستان پیشرو در نهضت عدالت آموزشی

مصطفی اسدی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کلات، با اشاره به اهمیت نهادینه‌سازی آموزه‌های قرآنی در تصمیمات و اقدامات اجرایی، با استناد به آیه شریفه «کُونُوا قَوّامِینَ بِالْقِسْطِ»، گفت: امروز را یکی از روزهای خوب خدا می‌دانم که توفیق حضور در جمع مسئولان، ائمه جمعه، فرهنگیان و مردم شریف شهرستان کلات نصیبم شد. جلسه‌ای که نویدبخش رستاخیز عدالت آموزشی و تحول جدی در مسیر تعلیم و تربیت است.

اسدی افزود: نهضت ساخت و تجهیز مدارس که در دولت چهاردهم آغاز شده، اکنون با همدلی مردم و حمایت مجموعه دولت، از جزیره مینو تا بندر چابهار، از روستاهای تربت جام تا مناطق محروم کلات، به عنوان الگویی از عدالت آموزشی در حال گسترش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کاهش تراکم کلاس‌ها، حذف مدارس کانکسی و تخریبی، و ساخت فضاهای استاندارد برای دانش‌آموزان، صرفاً توسعه فیزیکی نیست، بلکه بسترساز کیفیت‌بخشی عمیق به فرآیند تربیت است. هر مدرسه‌ای که ساخته می‌شود، سرمایه‌گذاری بر روی آینده‌ای درخشان‌تر برای فرزندان این سرزمین است.

وی با اشاره به خاطرات دوران خدمتش در مناطق محروم و تجربه ساخت مدرسه‌ای با مشارکت مردمی در دهه ۷۰ در منطقه تایباد، تأکید کرد: وقتی مردم، از تأمین سیمان گرفته تا فراهم کردن امکانات اولیه، دست در دست هم می‌دهند، آن مدرسه تبدیل به پایگاهی برای پرورش نسلی مسئول، پرسشگر و اثرگذار می‌شود.

اسدی در ادامه سخنان خود، از اجرای موفق یکی از دانش‌آموزان شهرستان در مراسم تجلیل از برترین‌های استانی یاد کرد و گفت: هنگامی که می‌بینم دختری نوجوان با تسلط و درک بالا، اجرای برنامه‌ای در سطح استانی را به‌عهده می‌گیرد، به آینده این سرزمین امیدوارتر می‌شوم. این‌ها نتیجه کشف و هدایت استعدادها در مدارس ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تأکید کرد: در نظام تعلیم و تربیت تراز جمهوری اسلامی، ما به دنبال پرورش دانش‌آموزانی هستیم که علاوه بر دانش، از مهارت تفکر، حساسیت نسبت به پدیده‌ها، روحیه پرسشگری و مسئولیت اجتماعی نیز برخوردار باشند.

وی با ذکر تجربه‌ای از بازدید سرزده از مدرسه‌ای چندپایه در حاشیه مشهد گفت: پویایی یک مدرسه و سطح تربیت دانش‌آموزان آن، ربطی به موقعیت جغرافیایی یا سطح امکانات ندارد. حتی در روستاهای دورافتاده نیز، اگر مدیر مدرسه روحیه جهادی، باور تربیتی و نیت خالصانه داشته باشد، می‌توان الگویی موفق برای سراسر کشور ارائه داد.

خبرنگار : نازنین فاطمه سعادتی عکاس : علی سعادتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار