پارسانیا در آیین اختتامیه رویداد استانی الف تا مطرح کرد:

ما میدانی برای کنشگری آزادانه معلم تعریف نکردیم

مشهد (پانا) - نمایشگاه دستاوردهای مدارس پیشتاز تحول، ایده ها و تجارب تحول آفرین آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با حضور علی پارسانیا مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در محل سالن ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ما میدانی برای کنشگری آزادانه معلم تعریف نکردیم

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در مراسم اختتامیه نمایشگاه الف تا  ضمن تشکر از معلمان و دانشگاه فرهنگیان و مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی  بیان کرد: تحول بنیادین تقریبا یک انقلاب است که یک شبه اتفاق نمی افتد. تمرکزگرایی افراطی در طول سال‌های مختلف از روزی که نظام مدرن آموزش و پرورش در ایران  ساخته شد (اواخر دوران قاجار و دوران پهلوی اول) بلای جان آموزش و پرورش بوده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: هر اقدام و هر طرحی باید در مرکز طراحی و ابلاغ شود. ما وقتی از تحول بنیادین صحبت می‌کنیم مفهوم  این است که ما مشکل اساسی، جدی و بنیادین داریم. یکی از این مشکلات اساسی این است که ما نگاه بالا به پایین داریم و این تمرکزگرایی افراطی و شدید است، یعنی اینکه اساساً معلم دیده و شنیده  نمی‌شود.

وی بیان داشت: ما میدانی برای کنشگری آزادانه معلم تعریف نکرده ایم. واقعیت این است که الف تا با چنین هدفی طراحی شده است و اگر ما به نقطه‌ای رسیدیم که میکروفن ها دوباره به سمت غیر معلم‌ها چرخید در آن صورت ما از مسیر خود منحرف شده ایم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: اساساً تحول در نظام های اجتماعی یک شبه اتفاق نمی‌افتد. تحول یک جریان اجتماعی زنده پویای تدریجی است و این جریان زنده اجتماعی وقتی شکل می‌گیرد  که یک اراده جمعی پای کار باشد.

این مقام مسئول در پایان گفت: تحول بنیادین تقریبا یک انقلاب است که یک شبه اتفاق نمی افتد. انقلاب ها  کم کم با اراده های جمعی، یک هدف مشترک یا آرمان مشترک شکل می‌گیرند و در یک شب به اوج خود می‌رسند. لازمه سند تحول بنیادی این است که معلم بخواهد تحول را رقم بزند؛ معلم میدان عمل و کنشگری داشته باشد.

دانش آموز خبرنگار : نادیا علیزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار