مدیر آموزش و پرورش کلات:

تحقق توسعه متوازن نیازمند گام‌های عملی و عملیاتی است

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات گفت تحقق «توسعه متوازن» منوط به برداشتن گام‌های عملی و عملیاتی است و اگر تصمیمی گرفته می‌شود، باید عملیاتی و قابل اجرا باشد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تحقق توسعه متوازن نیازمند گام‌های عملی و عملیاتی است

رمضان پروانه در جلسه کمیته توسعه متوازن گفت: تحقق «توسعه متوازن» منوط به برداشتن گام‌های عملی و عملیاتی است و اگر تصمیمی گرفته می‌شود باید عملیاتی و قابل اجرا باشد و اگر در توزیع رشته‌ها دقت نظر لازم صورت بگیرد، قطعا با وجود دانش‌آموزان بااستعداد، «توسعه متوازن» به صورت درست صورت می‌گیرد.

وی افزود: انتظاری که از همکاران داریم، ورود جدی به این مبحث مهم است. سنجه دانش‌آموزان در پایه نهم باید به درستی انجام شود تا آن‌ها در مقطع بالاتر دچار مشکل نشوند و به مشکلی برنخورند.

پروانه اظهار کرد: هنرستان‌ها باید قوت بگیرند و ارتباط بین متوسطه اول و دوم و هنرستان‌ها به خوبی برقرار شود. برای تحقق توسعه متوازن و درصد تعیین‌شده برای جذب هنرجویان در مدارس فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، ارتباط چهره‌به‌چهره با اولیا و دانش‌آموزان موثر است. آن‌ها باید از مزیت و بازار کار آینده در اجتماع برای هر رشته، آگاهی لازم را داشته و با علاقه به این سمت سوق داده شوند.

وی با اشاره به نرخ گذر در مقاطع مختلف افزود: هنرستان‌ها باید مستقل باشند. در سال تحصیلی آینده قطعا با پالایش دقیق و رشته‌های جدید، مهرماه متفاوتی میزبان دانش‌آموزان خواهیم بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: با کار عملی، تخصصی و اقدام عملیاتی می‌توان گام‌های خوبی برداش. مشاوران و مدیران در اجرای طرح‌ها به‌ویژه توسعه متوازن نقش اساسی دارند، پس ایجاد بسته تحولی توسعه متوازن مورد انتظار است. ضمن استفاده از فرصت‌های موجود برای معرفی رشته‌ها به دانش‌آموزان از نگاه جزیره‌ای به موضوعات بپرهیزیم.

جواد امیریان، معاون آموزشی آموزش و پرورش کلات نیز در این جلسه، لازمه تحقق توسعه متوازن را پای کار بودن همه اعضا و عوامل دخیل در این امر دانست و گزارشی از تحقق نرخ گذر در سال تحصیلی گذشته و پیش رو ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار