«میدان ۱۴صفر2» بزرگترین عملیات جهاد تبیین نوجوانان خراسان رضوی

مشهد (پانا) - «میدان ۱۴صفر۲» فرصتی برای میدان‌داری نوجوانان در عرصه جهاد تبیین و مقدمه‌ای برای حضور آن‌ها در عرصه‌های متفاوت است. دانش‌آموزان خراسان رضوی در این طرح، عینک واقع‌بینانه بر چشم زده و میداندار بزرگترین عملیات جهاد تبیین هستند.

کد مطلب: ۱۴۶۴۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
«میدان ۱۴صفر2» بزرگترین عملیات جهاد تبیین نوجوانان خراسان رضوی

دانش‌آموزان، آینده‌سازان حقیقی و میدان‌داران اصلی کشور هستند و باید به نیازهای آنان توجه ویژه‌ای کرد. از این رو تعدادی از نوجوان دغدغه‌مند ایران‌زمین، شاهد حضور همسن‌وسالانی در اطراف خود بودند که انگیزه لازم برای تلاش کردن و درس خواندن را نداشتند. برخی از آنان سوال‌ها و چالش‌هایی از مسائل کشور در ذهن داشتند که گاهی پیچیده شدن آن‌ها بر روی سطح امیدواری و خودباوری آنان و دوستان‌شان موثر بود. این نوجوانان به همراه جمعی از مسئولان، ایده‌ها و پیشنهادات خود را در جهت افزایش امید و نشاط میان نوجوانان و نگاهی روشن به آینده جمع‌بندی کردند و با فراهم‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز به طرحی به نام «میدان ۱۴ صفر۲» رسیدند.

میدان 1402 خراسان

با برگزاری نشست خبری و تشکیل قرارگاه استانی دانش‌آموزان با همدلی تشکل‌های دانش‌آموزی بسیج، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش‌آموزی، هیئت‌های مذهبی، هلال احمر و مدارس استعدادهای درخشان، خبر شکل‌گیری این طرح به گوش همگان فرا رسید و با انعکاس خبری این رویداد در رسانه‌ها، خبرگزاری‌های متفاوت و تشکیل جلسات متعدد در جهت معرفی طرح به مدیران آموزش و پرورش نواحی و مدیران مدارس، مسئولان، ادارات و دانش‌آموزان سراسر خراسان رضوی به جمع بزرگ «میدان ۱۴صفر۲» پیوستند.

میدان 1402 خراسان

گام بعدی در میدان ۱۴صفر2 تشکیل قرارگاه‌های دانش‌آموزی و انتخاب یک دبیر از هر قرارگاه در نواحی مشهد و شهرستان‌های استان خراسان رضوی بود و با دعوت آن‌ها به همراه معاونان پرورشی‌ به مشهدالرضا، فعالیت قرارگاه‌ها پرقدرت آغاز شد تا برای بزرگترین عملیات جهاد تبیین دانش‌آموزان خراسان رضوی آماده شوند.

میدان 1402 خراسان

با آغاز فعالیت تمامی دبیران در قالب توضیح طرح در مدارس و میان دانش‌آموزان شهرستان یا نواحی‌شان، رقابت جذاب میان شرکت‌کنندگان طرح و شهرستان‌ها به‌طور رسمی آغاز شد. برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، مناظرات دانش‌آموزی، تشکیل شبکه‌های دانش‌آموزی در مدارس، تبیین دستاوردهای ایران در کلاس و مدرسه و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌ها و برپایی اتاق فکر ویژه دانش‌آموزان، تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های میدانداران «میدان ۱۴صفر۲» در سراسر استان خراسان رضوی بود.
 

میدان 1402 خراسان

با تلاش دانش‌آموزان و تحقق ماموریت یک به پنجاه، شبکه دانش‌آموزی میدان ۱۴صفر۲ گسترده‌تر شد و با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، قرارگاه‌ها و فرماندهان کلاس مشتاقانه به انجام فعالیت‌های ذکر شده در شیوه‌نامه و برنامه‌های خلاقانه‌شان پرداختند. در این راستا نمایشگاه‌های تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و غرفه‌های مختلف در مسیر راهپیمایی برپا شد و دبیران قرارگاه با سخنرانی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن تاثیر به‌سزایی بر جامعه داشتند.

میدان 1402 خراسان

 
انتخابات یازدهم اسفند، میدان حضور بعدی نوجوانان خراسانی بود. در حالی که بسیاری از آن‌ها به سن قانونی نرسیده بودند و نمی‌توانستند رای دهند اما به واسطه اقتدار و آینده ایران، نقش خود را به خوبی ایفا کردند و با برگزاری جشن رای‌اولی‌ها و همایش‌ها در سطح شهرستان به تبیین اهمیت بحث مشارکت در جمع دوستان، خانواده و هم‌محله‌ای‌ها پرداختند و با ایده‌های خلاقانه خود، آن‌ها را به انتخابات دعوت کردند و برای اولین بار در کشور، دانش‌آموزخبرنگاران پانا در جایگاه ناظرین، پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند.
 

میدان 1402 خراسان

طرح ناظران و خبرنگاران افتخاری موجب حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر از نوجوانان خراسانی پای صندوق‌های رای شد. آن‌ها در این طرح، جنس متفاوتی از مسئولیت را تجربه کردند و به نقش پررنگ و اثرگذار خود در جامعه بیش از پیش پی‌بردند.

میدان 1402 خراسان

 
سرانجام حماسه حضور و همت والای نوجوانان خراسان رضوی به زیبایی بر جا ماند و به لطف امام مهربانی‌ها ماندگار شد. اختتامیه طرح «میدان ۱۴صفر۲» با شبکه گسترده‌ای از نوجوانان دغدغه‌مند در راه حل چالش‌های حوزه دانش‌آموزی و پررنگ‌سازی نقش این قشر توانمند در عرصه‌های متعدد در روز یک‌شنبه (27 اسفند) در محل استانداری برگزار شد و با تبدیل شدن به «میدان ۱۴ صفر 3» به مسیر خود ادامه خواهد داد و در مسیر فتح قله‌های روشن قدم بر خواهد داشت.
 

میدان 1402 خراسان

دانش‌آموز خبرنگار : ستاره خزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار