مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

اولین مرکز خدمات سلامت روانی اجتماعی کشور در مشهد افتتاح شد

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از افتتاح مرکز خدمات سلامت روانی اجتماعی (سراج دانش‌آموزی) در ناحیه ۵ مشهد مقدس برای اولین بار در کشور با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین مرکز خدمات سلامت روانی اجتماعی کشور در مشهد افتتاح شد

​سیدامیر شوشتری در آیین افتتاح مرکز سراج دانش‌آموزی گفت: مرکز  سراج دانش‌آموزی، واحدی با هدف ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات سلامت روانی اجتماعی به دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان در جهت ارتقای سلامت و کیفیت زندگی افراد و رضایت مراجعین، بیماران و خانواده آنان است.

وی افزود: سراج برآمده از سرواژه‌های سلامت روانی، اجتماعی و کلیدواژه‌ای برآمده از قرآن کریم و به معنای نور است. چرخه خدمات سلامت روانی در سراج با حضور روانپزشک، روانشناس بالینی و مددکار اجتماعی تکمیل می‌شود.

شوشتری خاطرنشان کرد: این مرکز با فعال کردن 51 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در 47 منطقه استان تاکنون خدمات راهنمایی و مشاوره در  حیطه‌های تحصیلی، کنکور، روان‌سنجی، بالینی، ازدواج و خانواده، مشاوره کودک و نوجوان و بازی‌درمانی را برای ۱.۵ میلیون دانش‌آموز و اولیای آن‌ها با همکاری 263 مشاور و روانشناس دارای مدرک تحصیلی ارشد و دکتری ارائه کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با بیان اینکه در سال 1402 -1401 بیش از  ۷۰ هزار جلسه مشاوره‌ای در مراکز مشاوره برگزار شد، گفت: خدمات این مراکز مشاوره ویژه دانش‌آموزان معرفی‌شده از  مدارس و معرفی‌شدگان خط ملی نماد 1570 رایگان بود.

شوشتری بیان کرد: بسته‌های خدمات این مجموعه شامل خدمات مراقبت مشارکتی در سلامت روان، مراقبت پس از ترخیص بیماران شدید روانپزشکی، بسته مددکاری مبتنی بر فرد و خانواده و ارجاع موارد دشوار و نیازمند مداخلات به دستگاه‌های ائتلاف نماد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: قطعا همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف مانند سنجش‌های بدو ورود نوآموزان، شناسایی، رفع و برطرف‌سازی آسیب‌ها و معضلات حوزه سلامت، بهداشت و درمان دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است.

دانش‌آموز خبرنگار: زینب طلوع و ستاره خزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار