معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

جامعه در قبال قشر نوجوان مسئول است

مشهد (پانا) - معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت تمامی سازمان‌ها در قبال نوجوانان، مسئول هستند و باید در کنار آموزش و پرورش به رشد نوجوان و جامعه کمک کنند.

کد مطلب: ۱۴۶۳۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
جامعه در قبال قشر نوجوان مسئول است

سیدامیر مرتضوی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه بوستان برنا با موضوع رفع آسیب‌های اجتماعی نوجوان به پانا گفت: «این نمایشگاه باعث می‌شود نوجوان آگاه شود و درست و غلط را تشخیص دهد.»

مرتضوی افزود: «در برنامه‌هایی مانند بوستان برنا، گروه هدف باید نوجوان باشد. زیرا پایه رشد جامعه قشر جوان و نوجوان است و شرایط یک نوجوان تعیین‌کننده سلامت یک خانواده در آینده است. لذا برگزاری این نوع رویداد‌ها برای جامعه بسیار ارزشمند است چون این نمایشگاه نه صرفا برای مخاطبین نوجوان و جوان بلکه برای والدین، معلمان و سازمان‌ها و نهادها مفید واقع می‌شود.»

وی بیان کرد: «در جامعه امروز دغدغه والدین این است که کمترین آسیب به فرزند وارد شود اما مشکلی که در این میان به وجود می‌آید، نادیده گرفته شدن برخی استعدادهای فرزندان است. مهم‌ترین نقش در پرورش نوجوان به عهده خانواده است لذا هرچه صمیمت بین والدین و فرزندان بیشتر شود خانواده سالم‌تری  خواهیم داشت.»

مرتضوی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در تلاش است تا صمیمت را در خانواده‌ها ایجاد کند، تصریح کرد: «نمایشگاهی که برپا شد فقط دسترنج آموزش و پرورش است اما اگر تمامی نهادها و سازمان‌ها در برگزاری این برنامه مشارکت داشته باشند، نمایشگاه برنا می‌تواند یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین برنامه‌ها در کشور باشد.»

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: «باید متناسب با آسیب‌های موجود در جامعه برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را رفع کنیم. چون پایگاه اصلی داشتن یک جامعه سالم، داشتن خانواده و آموزش و پرورش سالم است.»

وی افزود: «اکنون که آموزش و پرورش برای رفع مشکلات اجتماعی نوجوان قدم برداشته است، تمامی نهاد‌ها باید ظرفیت خود را خرج این مسیر کنند تا نوجوان و جوان ایرانی به کمال برسد. چون همگی ما در قبال نوجوانان مسئول هستیم و باید در مسیر زندگی در کنار نوجوانان، راهنمای آنان باشیم.»

دانش‌آموز خبرنگار: زینب عاطفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار