بازرس ویژه فرمانداری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری:

رأی دادن وظیفه‌‌ ملی و شرعی هر شخصی است

مشهد (پانا) - بازرس ویژه فرمانداری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت‌ رأی دادن وظیفه‌‌ ملی و شرعی هر شخصی است.

کد مطلب: ۱۴۶۱۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
رأی دادن وظیفه‌‌ ملی و شرعی هر  شخصی است

سید جواد قاسمی، بازرس ویژه فرمانداری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: هرکس حق رای دارد تا آینده خود را بسازد. با حضور پرشور مردم در انتخابات دشمنان جمهوری اسلامی نا امید می‌شوند. رأی دادن برای هرشخص یک امتیاز تلقی می‌شود‌، اگر مردم از این امتیاز استفاده کنند دراصل از ایران و اسلام محافظت کرده‌اند.

وی افزود: هر یک رای در انتخابات تاثیر گذار است و می‌تواند سرنوشت یک کشور را تغییر دهد. در انتخابات امسال بیش از ۴۵۰ دانش‌آموز که حق رأی نداشتند به عنوان ناظر انتخاباتی و دانش‌آموز خبرنگار در شعبات اخذ رأی حاضر شدند، این حضور اشتیاق شرکت دانش‌آموزان زمانی که حق‌ رأی پیدا کنند را در انتخابات بیشتر می‌کند. حضور دانش‌آموزانی که حق رای ندارند در شعبه های اخذ رأی، باعث تاثیرگزاری بر مردم و ترغیب آنها برای شرکت در دوره های انتخابات بعدی می‌شود.

وی گفت: در حوزه سیاسی نیز، اگر کشوری استقلال نداشته باشد، چطور می‌تواند کرامت خودش را حفظ کند، انتخابات به روایت رهبر معظم انقلاب، یکی از جنبه‌های عزت‌آفرینی و استقلال است. ایشان معتقدند که «ملت ما یک ملت باعزت است، به استقلال، عزت و کرامت خود اهمیت می‌دهد» همین استقلال داشتن است که باعث شده تا تأثیر کشور ما، حتی از بخشی از کشورهای ثروتمندتر و توسعه‌یافته‌تر بیشتر باشد.

وی در پایان گفت: یکی از نکته‌های مهم در حوزه‌ی رأی دادن، توجه به منافع ملی و کشور است. وقتی که مشارکت در رویداد انتخابات بالا باشد، طبیعی است که همین امر، پیامی غیرمستقیم به دنیا مخابره می‌کند که ایران کشوری است که شهروندان آن با وجود همه مشکلات، هنوز پای کشورشان ایستاده‌اند.

دانش‌آموز خبرنگار پانا: زینب طلوع

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار