گزارشی از تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در بیرجند؛

وداع آخر مردم خراسان جنوبی با شهید جمهور

بیرجند (پانا) - خیابان‌های بیرجند از ساعات ابتدایی روز پنج‌شنبه (3 خرداد) مملو از جمعیتی بود که برای تشییع پیکر شهید سیدابراهیم رئیسی و یارانش به مراسم آمده بودند.

کد مطلب: ۱۴۷۶۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
وداع آخر مردم خراسان جنوبی با شهید جمهور

خیابان پاسداران بیرحند تا کنون چنین سیل جمعیتی به خود ندیده بود شروع مراسم را ۷ و ۳۰ دقیقه اعلام کرده بودند اما از چند ساعت جلوتر مردم خود را به محل قرار با رییس جمهور محبوبشان رسانده بودند.
خراسان جنوبی مقصد اولین سفر استانی رییس جمهور بود و آخرین پرواز سید ابراهیم رییسی نیز به مقصد فرودگاه بیرجند انجام شد تا بعد از آن در جوار ثامن الحجج آرام بگیرد .
با مردم که هم سخن شدم از بهت خود به واسطه شنیدن خبر سقوط بالگرد حامل رییس جمهور تا دعا برای سلامتی ایشان و گریه و زاری خود بعد از شنیدن خبر شهادت رییس جمهور می گفتند و قدردان استاندار و نماینده ولی فقیه بودند که ترتیب حضور اجساد مطهر شهدای این سانحه در مرکز استان خراسان جنوبی را داده بودند.

ای اهل حرم میر و علمدار نیامد

پیرزنی عصا زنان خود را به میدان جانبازان رسانده بود و در حالی که گریه می کرد نوحه سر می داد و می گفت حیف این سید بزرگوار که از دست دادیم. مردم از استان های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد نیز در این مراسم حضور داشتند تا باز هم کویرنشینان شرق و جنوب شرقی کشور برگ زرین دیگری بر صفحه تاریخ از قدرشناسی خود به جای بگذارند .نکته قابل توجه هماهنگی بالای برگزاری مراسم و هدایت سیل جمعیت بود. که به خوبی انجام شد. مردم حاضر در مراسم وداع با رییس‌جمهور، با سر دادن شعار ای اهل حرم میر و علمدار نیامد علاقه خود به سید محرومان را نشان می دادند .

منتخب مردم و امام رضا(ع)

به هر گوشه ای سر بر می گرداندم تا بتوانم بخوبی حال و هوای مردم را در این مراسم پوشش دهم، با جلوه های ویژه ای روبرو می شدم که نمی توانستم براحتی از کنارشان رد شوم. می گوید چه روزها و لحظه های سختی را پشت سر گذاشتیم، دختر جوانی است که برای دیدن ماشین حامل پیکر رییس جمهور و همراهانش سر از پا نمی شناسد، قطرات اشک امانش نمی دهند، می گوید: آقای رئیسی شما منتخب مردم و امام رضا(ع) شدید، خوش بحال شما که در آغوش امام رئوف آرام گرفتید.


اخلاص رمز محبوبیت

از استان کرمان به خراسان جنوبی آمده و شب قبل از تشییع را در پارک ورودی شهر با خانواده سر کرده تا در این مراسم شرکت کند. با چشمانی اشک آلود می گوید: آقای رییسی تو به ما یاد دادی که اخلاص رمز محبوبیت و نزدیکی به مردم و بارگاه الهی است،  ما مردم قدر شما را ندانستیم و در مشکلات اقتصادی فقط انتقاد کردیم و به تو شکایت کردیم، ما را حلال کن.


تهمت های ناروایی که عزیزت کرد


جوانی حدودا 15،16ساله ای است با دوستش در این مراسم شرکت کرده، ظاهرش بقول امروزی ها غلط انداز است، ولی گویا در دل عاشق نظام و خدمت گذارانی است که جانشان را برای مردم فدا کرده اند،  می پرسم برای چه در این مراسم شرکت کرده اید؟ می گوید: برخی از مردم به آقای رییسی تهمت هایی زدند و ایشان همه را شنیدند و دم نزدند، چون کارشان برای خدا بود و این چنین بود که در بین مردم هم عزیز شدند، من تصاویر مردم را در شهرهای دیگر در استقبال از پیکر اقای رئیسی می دیدم و اصلا دوست نداشتم در چنین روزی در خانه بمانم.

مردم خراسان جنوبی همیشه پای کار

سر و صورتی سفید کرده و عمری از او گذشته، چهره ای غمناک دارد و گویا عزیزی از دست داده، در گوشه ای از خیابان پاسداران ایستاده و منتظر است تا مسافرش از راه برسد و دلی سیر اشک بریزد، میگوید آقای رئیسی،  مردم خراسان جنویی در سفرهای قبلی هم به استقبال شما آمدند و در مهمان نوازی کم نگذاشتند، در انتخابات بالاترین رای را به شما دادندو این بار هم با تمام وجود به استقبالتان آمدند و می خواهند آنها را در نزد امام مهربانی ها شفاعت کنید.

گوی سبقت را از صف اولی ها ربودی

با گریه می گوید: عده ای می گفتند دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری دیگر رای نمی آوری و تو را با وضعیت اقتصادی خودشان مقایسه می کردند، نگو که تو متتخب خدا شدی و گوی سبقت را از همه صف اولی ها ربودی.

یاور محرومان در شرق کشور

ساکن زاهدان است و از ساعت 4 صبح سرقرار آماده شده، می گوید: نتوانستم تحمل کنم و تصمیم گرفتم به همراه خانواده برای تشییع پیکر آقای رییسی به اینجا بیایم تا اندکی برای بی تابی و غم و اندوهم مرحمی پیدا کنم.، کاش قدر رییس جمهور خدمت گذارمان را بیشتر می دانستیم، ایشان یاور محرومان بویژه استان های محروم شرق کشور بودند.
ماشین حمل پیکر ِ شهدا که رد شد، خانومی که کنارم بود با گریه گفت:حاج آقا تو هیچ وقت اینقدر با عجله از کنار مردم رد نمی‌شدی، بقول حاج قاسم، رقص اندر خون خود مردان کنند، برو سفر بسلامت، سلام ما را به ضامن آهو برسان.

دل نوشته هایی برای رئیس جمهور شهید

برخی از مردم شرکت کننده در مراسم تشییع پیکر شهید جمهور هم درد دل هایشان را روی مقواهایی نوشته و اینگونه به استقبال نماینده شان در خبرگان رهبری آمده بودند، دل نوشته هایی مثل:شهادتت مبارک رئیسی عزیز، سید عزیز فراموشت نخواهیم کرد، رئیسی بهشتی شد، فرزند زهرا به شهر ما خوش آمدی، خداحافظ ای یار محرومان،  به یک شهید زنده برای ادامه راه شهید جمهور نیازمندیم، سید بزرگوار سلام ما را به سردار برسان، .....

مادر شهید سردار موسوی در مراسم بدرقه پسر در بیرجند


مادر شهید، دختران و خانواده شهید سردار مهدی موسوی هم در مراسم تشییع در بیرجند حضور داشتند تا در این ساعات پایانی، همراه عزیزشان باشند، چه دختران محجوب و متینی، چه مادر صبوری،

پذیرایی از عزاداران شهید خدمت در موکب هایی بنام اهل بیت

روضه خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت گوشه ای دیگر از برنامه های مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی در بیرجند بود، برپابی موکب های متعدد از سراسر استان هم به این مراسم شکوه خاصی داده بود، موکب هایی که پذیرای عزاداران شهید خدمت بودند، روز تشییع، خانواده ها و مادران شهدای زیادی آمده بودند مانند دختر شهید اسدالهی از شهدای فراجا تا دعای این مادران بدرقه راه «شهیدجمهور» باشد. حضور اقشار مختلف مردم از کودک و نوجوان و جوان گرفته تا پیر و سالخورده‌ها از نکات جالب توجه این مراسم بود.تمامی خیابان‌های منتهی به مراسم مملو از جمعیت بود و در چندین سال گذشته این حضور مردم در مراسم تشییع شهدا در بیرجند سابقه نداشته است.، علاوه‌بر مردم، مسئولین استانی و کشوری نیز در این مراسم حضور داشتند.پیکر شهدای خدمت با تکریم و احترام و در میان عشق و محبت مردم خراسان جنوبی تشییع شد و برگ زرین دیگری بر تاریخ مردم این خطه از کشور اضافه کرد.


خدا نگهدار سید ابراهیم

خدا نگهدار سید ابراهیم، شهادتت مبارک آسوده بخواب تا رنج دوران جهادت برای مردم ایران از تو زدوده شود. ما قدردان زحمات تو هستیم این آخرین دیدار ما بود به شکوفه ها به باران برسان سلام ما را.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار