مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش:

مجلس دانش‌آموزی، تمرین تاب‌‌آوری و تصمیم‌سازی برای آینده آموزش کشور است

تهران (پانا) - علی‌نقی یزدان‌پناه، مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش این نهاد را بستری برای تمرین مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی دانست و بر نقش موثر دانش‌آموزان در تصمیم‌سازی‌های آینده آموزش و پرورش تاکید داشت.

کد مطلب: ۱۶۰۴۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی، تمرین تاب‌‌آوری و تصمیم‌سازی برای آینده آموزش کشور است

دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران با حضور علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، جمعی دیگر از مسئولان آموزش و پرورش و نمایندگان استان‌های مختلف به صورت حضوری و مشارکت آنلاین در محل سازمان دانش‌آموزی کشور برگزار شد.

علی‌نقی یزدان‌پناه، در حاشیه مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی، با اشاره به اهمیت این نهاد در تربیت اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان،بیان داشت : مجلس دانش‌آموزی برآمده از شوراهای دانش‌آموزی سراسر کشور است و نمایندگی خواسته‌های صنفی دانش‌آموزان ایران را بر عهده دارد.

وی هدف اصلی این مجلس را تمرین مسئولیت‌پذیری، مشارکت‌جویی، نقدپذیری، گفت‌و‌گو، رعایت اخلاق دانست و افزود: برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه به صورت مجازی، با مشارکت فعال و صبورانه دانش‌آموزان، نشان‌دهنده تاب‌آوری بالای آنان است. این تمرین، بسیار ارزشمند و نشان‌دهنده ظرفیت بالای نسل نوجوان در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی است.

یزدان‌پناه اظهار داشت: از دل این فعالیت‌ها، دانش‌آموزان توانمند تربیت می‌شوند که می‌توانند در حوزه‌های مختلف آموزشی از جمله کیفیت تدریس، محتوای کتاب‌های درسی، چیدمان کلاس‌ها و عدالت آموزشی، نقش‌آفرینی کنند.

وی همچنین به نقش سندهای رسمی مجلس دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: طبق قانون، هر دو سال یک‌بار سندی از سوی مجلس تدوین و به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه می‌شود تا در تصمیم‌گیری‌های آموزشی تأثیرگذار باشد که مسیری برای تصمیم‌سازی دانش‌آموزان در آینده آموزش و پرورش کشور فراهم می‌کند.

خبرنگار : متین عندلیب,امیر عباس امن زاده عکاس : محمد صدیق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار