سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۸:
خیرین نقش کلیدی در توسعه مدارس دارند
تهران (پانا) - سرپرست آموزشوپرورش منطقه ۸ با بیان اینکه خیرین نقش کلیدی در توسعه و بهسازی مدارس دارند، گفت: ظرفیتهای ارزشمند خیرین میتواند مسیر ایجاد و ارتقای فضاهای آموزشی را هموار کند و با شناسایی و جذب آنان، پروژههای مدرسهسازی در منطقه تسریع شود .

مریم محمد مهدی نوری، سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۸ در نشست با خیرین مدرسه ساز ضمن قدردانی از اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و خیرین حاضر در جلسه، نقش آنان را در ارتقای کیفیت و توسعه فضاهای آموزشی بسیار مؤثر دانست.
وی تأکید کرد: تعامل مستمر با نیکوکاران و بهرهگیری از ظرفیتهای آنان، میتواند زمینهساز ایجاد محیطهای آموزشی استاندارد، ایمن و متناسب با نیازهای دانش آموزان باشد و به شکل گیری پروژههای مدرسه سازی ماندگار کمک شود.
مریم محمد مهدی نوری با بیان اینکه خیرین نقش کلیدی در توسعه و بهینه سازی مدارس دارند، گفت: ظرفیتهای ارزشمند خیرین میتواند مسیر ایجاد و ارتقای فضاهای آموزشی را هموار کند و با شناسایی و جذب آنان، پروژههای مدرسهسازی در منطقه تسریع شود.
وی ضمن قدردانی از اعضای مجمع خیرین مدرسهساز شهر تهران و خیرین حاضر در نشست، از تلاشهای مینو زمان، مدیر سابق منطقه، و برادران معتمدی به عنوان نمونههای موفق مشارکت خیرین یاد کرد و افزود: استمرار این همکاریها و بهرهگیری از تجارب گذشته میتواند زمینهساز ایجاد فضاهای آموزشی استاندارد، ایمن و ماندگار برای دانشآموزان باشد.
مریم محمد مهدی نوری در ادامه با اشاره به نیاز برخی مدارس منطقه به بازسازی و تجهیز، گفت: بخشی از فضاهای آموزشی ما به دلیل فرسودگی یا کمبود امکانات، نیازمند رسیدگی فوری هستند و ورود خیرین میتواند این روند را سرعت دهد.
وی با بیان اینکه ایجاد محیطهای یادگیری ایمن و جذاب، تأثیر مستقیمی بر انگیزه دانشآموزان دارد، افزود: در کنار ساخت مدارس جدید، باید به بهسازی و نوسازی مدارس موجود نیز توجه ویژه داشته باشیم تا همه دانشآموزان از شرایط تحصیلی برابر و مناسب برخوردار شوند.
نعمت بنیآدم، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسهساز شهر تهران ضمن تبریک انتصاب مریم محمد مهدی نوری، ظرفیتهای منطقه ۸ را برای فعالیتهای مدرسهسازی بسیار مناسب دانست و تأکید کرد : شناخت دقیق توانمندیهای منطقه و مشارکت خیرین امکان اجرای پروژههای مؤثر و پایدار را فراهم میکند و میتواند سهم قابل توجهی در بهبود کیفیت آموزش و پرورش داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت تشکیل کارگروههای تخصصی و تعامل با خیرین، گفت: برنامهریزی و اقدامات عملی در قالب این کارگروهها میتواند روند مدرسهسازی را تسریع کند و الگویی موفق برای سایر مناطق شهری ارائه دهد. بنیآدم افزود: همافزایی بین مدیران، خیرین و اولیای دانشآموزان نقش مؤثری در پیشبرد پروژههای آموزشی ایفا میکند.
محمدرضا قربانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسهساز، ظرفیتهای منطقه ۸ را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و بیان کرد :شناسایی خیرین فعال از میان اولیاء دانشآموزان و ایجاد بستر مناسب برای همکاری آنان، میتواند روند جذب منابع و اجرای پروژههای مدرسهسازی را تسهیل کند و به نتایج عملی و ملموس در سطح مدارس منطقه منجر شود.
در بخش پایانی نشست، حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را برای شتاببخشی به جذب خیرین و توسعه فضاهای آموزشی مطرح کردند و مصوبات جلسه برای اجرا به تصویب رسید تا روند بهسازی مدارس و ایجاد پروژههای مدرسهسازی در منطقه با سرعت و کارآمدی بیشتری ادامه یابد.
ارسال دیدگاه