سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش شهر تهران:

معلم نقش مرجعیت در برنامه درسی ملی دارد

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن حضور در جلسه معاونین پرورشی مناطق شهر تهران، معلم را نقش مرجعیت در برنامه درسی ملی دانست.

کد مطلب: ۱۵۹۳۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
معلم نقش مرجعیت در برنامه درسی ملی دارد

حبیب اله قربانی‌مهر با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین یک‌ مدل و چرخش کلی و به شکل عام است لذا ما در این چرخه یک چرخش درحوزه راهبری تربیتی و معاونت، چرخه مختص به معلمان و همچنین چرخه حوزه دانش آموزان را داریم، افزود: معلمان قبل ازظرفیت آموزشی یک ظرفیت تربیتی هستند و نقش مرجعیت دربرنامه درسی ملی دارند.

قربانی مهرادامه داد: نکته مهم چرخش های سندتحول، چرخه مختص به دانش آموزان و تبدیل آنها ازمخاطب تربیتی به کنشگری تربیتی است. بایدبه این چرخش هابه عنوان دروازه ای ازتربیت، نگاه و دقت کنیم. همچنین ما در حوزه معاونت پرورشی، ۷ماموریت، ۳اولویت و ۳۳محوریت رامشخص کرده ایم که این ماموریتها درراستای حفظ، رشد و شکوفایی دانش آموزان بسیارموثر هستند.

وی بابیان اینکه میدان داری دانش آموزان درفعالیت های پرورشی، فرهنگی و تربیتی از اهداف مهم حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی است تأکید کرد: تحقق اهداف عالی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش درگروی درک عمیق، تعامل همدلانه وحرکت نظام‌مند همه اجزای حوزه پرورشی است. ما امروز موظف هستیم که با تکیه بر دانش بومی، ابزارهای فناورانه، ظرفیت‌های اجتماعی و رویکرد آینده‌نگر، تربیت نسل فردا را به‌گونه‌ای رقم بزنیم که در تراز تمدن نوین اسلامی باشند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی با اشاره به اینکه تحولات تربیتی قطعا به یکباره اتفاق نمی افتدافزود: چهار رویکرد اصلی حوزه معاونت پرورشی، تقویت هویت ملی، ایرانی و دینی، توسعه فعالیت ها بارویکرد توسعه نماز وقرآن، کنترل وکاهش آسیب های اجتماعی و هر دانش آموز یک نقش و یک فعالیت است.

این مقام مسئول خواستارتوجه به زیست بوم تربیتی،محتوا وفناوری های نوظهور،گفتگوی بین نسلی،افزایش مشارکت اجتماعی دانش آموزان شد و گفت: دانش آموزان می توانند پیشران های نوین درحوزه تربیتی و فرهنگی به شرط اعتمادسازی و استفاده از ظرفیت های بی نظیر آینده سازان ایران اسلامی باشند.

وی عنوان کرد: یکی از مسائل مهم معاونت پرورشی، مستند سازی فعالیت ها است و باید به این موضوع، همه مناطق اهمیت بسیاری بدهند. گفت و گوی بین نسلی  با دانش آموزان در بخش های مختلف همانند دانش آموز خبرنگاران، مجلس دانش آموزی، با نخبگان علمی پژوهشی، نخبگان فرهنگی هنری و نخبگان ورزشی در حال اجرا است. همچنین این اتفاق باید در مناطق و مدارس انجام شود تا دانش آموز دیده شود و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

این نشست باحضور خلیل خراسانی، سرپرست معاونت تربیت بدنی وسلامت، شورای پرورشی اداره کل ومعاونین پرورشی وتربیت بدنی مناطق برگزار شد.

خبرنگار : سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار