سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۸ عنوان کرد:
اقدامپژوهی ابزاری کارآمد برای حل چالشهای آموزشی است
تهران(پانا) - سرپرست آموزشوپرورش منطقه ۸ عنوان کرد؛ مدیران مدارس با درک صحیح از اهداف اقدامپژوهی و آشنا ساختن دبیران با این فرایند، میتوانند با بهرهگیری از تجارب زیسته و تبادل نظر، مشکلات و چالشهای آموزشی را احصا و در جهت حل آنها گام بردارند.

مریم نوری سرپرست آموزشوپرورش منطقه ۸ تهران در نشست توجیهی داوران بیست و هشتمین دوره دبیرخانه معلم پژوهنده ضمن خوشآمدگویی به حاضران، بر اهمیت اقدامپژوهی در بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری تأکید کرد و گفت: نقش مدیران در هدایت دبیران به سمت پژوهشهای مسئلهمحور، کلیدی و اثربخش است.
وی خاطر نشان کرد: نتایج حاصل از اقدامپژوهی میتواند در بستر برنامههای عملیاتی و پژوهشی مدارس، نقش قابلتوجهی در ارتقای کیفیت آموزشی ایفا کند؛ بنابراین توجه به این ظرفیت مهم باید در اولویت مدیران قرار گیرد.
در ادامه، علی نظری رئیس گروه تحقیق و پژوهش ادارهکل آموزشوپرورش شهر تهران و دبیر دبیرخانه معلم پژوهنده، ضمن قدردانی از میزبانی منطقه ۸، گزارشی از روند تشکیل دبیرخانه و فرآیندهای اجرایی آن ارائه داد.
وی تقویت استقلال مناطق در اجرای برنامههای پژوهشی را از اهداف مهم دبیرخانه دانست و گفت: با برنامهریزی منسجم و ارائه بازخورد مؤثر، میتوان زمینهساز ارتقای کیفی فعالیتهای پژوهشی در سطح مدارس شد.
در بخش دیگری از نشست فرشاد اعتقادی سرپرست معاونت پشتیبانی منطقه، به اهمیت پژوهش در پیشرفت همهجانبه کشور اشاره کرد و نقش عدالتمحوری در داوری آثار پژوهشی را مورد توجه قرار داد.
وی اظهار داشت: داوری منصفانه و اخلاقمدارانه ضمن ایجاد انگیزه در پژوهشگران، موجب اعتمادسازی و استمرار فعالیتهای علمی در بین فرهنگیان میشود.
در پایان، کارشناسان گروه تحقیق و پژوهش ادارهکل و داوران استانی پیرامون برنامهریزی برای اجرای بیستوهشتمین دوره معلم پژوهنده به گفتوگو و تبادل نظر پرداختند و بر همافزایی میان مناطق برای اجرای مؤثر این برنامه تأکید شد.
ارسال دیدگاه