معاون مقطع ابتدایی آموزش و پرورش منطقه۴:
ارتباط موثر با نسل جدید در گرو استفاده از تکنیکهای آموزشی نوین است
تهران ( پانا ) - معاون مقطع ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه۴ شهر تهران با بیان اینکه مهمترین دوران آموزشی برای هر فرد مقطع ابتدایی است ارتباط موثر با نسل جدید را در گرو استفاده از تکنیک های آموزشی نوین عنوان کرد.

جلسه کیفیت بخشی شورای آموزگاران دبستان پسرانه امت با حضور رحیم جنت نیا معاون مقطع ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه ۴، مونا عمرانی کارشناس مقطع ابتدایی، محمدرضا خدادادی مدیر دبستان امت و همکاران شاغل در این مجموعه در سالن اجتماعات این دبستان برگزار شد.
رحیم جنت نیا ضمن تقدیر از زحمات کلیه همکاران این دبستان با بیان اینکه آموزش پژوهشمحور و پژوهش آموزشمحور، بهترین شیوه آموزش در جهان امروز است، گفت: «همه افرادی که امروز به عنوان دانشمند، اندیشمند، استاندار، وزیر، سیاستمدار و نماینده میشناسیم افرادی هستند که در کلاسهای درس معلمان مدارس و اساتید دانشگاهها بودند و این نشان میدهد که چقدر درس و کیفیت آموزش مهم است و ما باید بدانیم که چگونه برای دانشآموزان برنامهریزی کنیم.»
وی با بیان اینکه مهمترین دوران آموزشی برای هر فرد دوره ابتدایی میباشد، تاکید کرد: «اهمیت آموزش مقطع ابتدایی در همه نظامهای آموزشی بر کسی پوشیده نیست. آموزش ابتدایی نقش مهمی در عملکرد دانش آموزان در سالهای تحصیلی آینده دارد. درک اهمیت این مقطع بسیار حیاتی است. توانایی یادگیری، آموزش خواندن، نوشتن و تمرین در ادامه تحصیل یا ترک تحصیل دانش آموزان تاثیر شگرفی دارد. آموزش را میتوان اساسیترین سرمایهای دانست که یک جامعه در اختیار دارد زیرا دانش ثروت گرانبهای مردم است که هرگز به خطا نمیرود و نقش آموزگاران در این نظام آموزشی بیش از پیش اهمیت دارد.»
معاون مقطع ابتدایی افزود: «نسل آلفا به کودکانی اطلاق میشود که از سال ۲۰۱۰ به بعد متولد شدهاند و در دوران پرشتاب پیشرفت فناوری و دگرگونیهای اجتماعی بزرگ شدهاند. این نسل به دلیل دسترسی زودهنگام به فناوریهای دیجیتال و فضای مجازی، ویژگیهای متفاوتی نسبت به نسلهای پیشین دارند. بنابراین نحوه ارتباط و برخورد با نسل آلفا نیازمند درک عمیق از ویژگیهای روانی، اجتماعی و تکنولوژیکی آنهاست.»
وی تاکید کرد: «در مواجهه با نسل آلفا، باید توجه داشت که این نسل به شدت با دنیای دیجیتال در ارتباط است و ممکن است روشهای سنتی تربیت و آموزش برای آنها کارایی نداشته باشد. آنها در دنیای آنلاین و از طریق اپلیکیشنهای آموزشی و سرگرمی، دنیای پیرامون خود را میشناسند و این واقعیت تأثیر زیادی بر نحوه یادگیری، بازی، و حتی تعاملات اجتماعیشان دارد.»
جنت نیا تصریح کرد: «دانشآموزان مقطع ابتدایی، این نسل حساسیت بیشتری به مسائل روانی و عاطفی دارند و به نظر میرسد که نیاز به احساس امنیت و پذیرش در آنها بیشتر از نسلهای قبلی است. بنابراین برای ایجاد ارتباط مؤثر با این نسل، لازم است که از تکنیکهای جدید و شیوههای آموزشی نوین استفاده شود و فضای ارتباطی به گونهای طراحی گردد که انگیزه و اعتماد به نفس آنان تقویت شود. در این راستا، تعامل با نسل آلفا باید به شیوهای فعال، دلسوزانه و مبتنی بر تعامل دوطرفه باشد تا هم از لحاظ اجتماعی و هم از نظر فکری و عاطفی بتوان به بهترین شکل ممکن ارتباط برقرار کرد.»
ارسال دیدگاه