رئیس سازمان دانش آموزی پایتخت:

عید غدیر نقطه آغاز تربیت علوی در زیست‌بوم مدرسه است

تهران (پانا) - عید غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست، بلکه صراطی روشن برای پرورش نسل بصیر، متعهد و آگاه است؛ نسلی که در پرتو ولایت، می‌آموزد چگونه مسئولیت‌پذیر و تمدن‌ساز باشد.

کد مطلب: ۱۵۷۶۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
عید غدیر نقطه آغاز تربیت علوی در زیست‌بوم مدرسه است

نرگس مظفر، رئیس سازمان دانش‌آموزی پایتخت، در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیر، با اشاره به ظرفیت‌های عظیم این مناسبت الهی در تربیت نسلی آگاه و ولایت‌مدار در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «رویداد غدیر یک مکتب است؛ مکتبی که در آن، واژه‌هایی چون وفاداری، ایثار، رهبری و حکمت، معنا می‌گیرند و در جان نوجوان امروز، ریشه می‌دوانند.»

وی افزود: «مدرسه و فضای تعلیم و تربیت باید بیش از هر زمان دیگر به بازشناسی غدیر بپردازد. چراکه ماجرای غدیر، الگویی زنده برای آموزش تصمیم‌گیری، انتخاب درست، ایستادن پای حق و تعهد اجتماعی است.»

مظفر با تأکید بر نقش راهبردی سازمان دانش‌آموزی در تحقق تربیت ولایی خاطرنشان کرد: «در زیست‌بوم پرورشی امروز، سازمان دانش‌آموزی می‌کوشد تا با پیوند مفاهیم ناب غدیر به فعالیت‌های دانش‌آموزی، روح ولایتمداری را از شعار به کنش تربیتی بدل سازد.»

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل مربیان پرورشی در تبیین مبانی معرفتی عی غدیر بیان کرد: «مربیان ما، حلقه‌های اتصال امروز با آموزه‌های امامت‌اند. آنان با زبان محبت، هنر و تجربه، غدیر را از کلاس درس تا قلب دانش‌آموز امتداد می‌بخشند.»

مظفر ادامه داد: «یکی از جلوه‌های زیبای جشن غدیر، تشکل‌یافتگی است. آنجا که مردم در صحنه حاضر شدند و بیعت کردند، ما نیز باید دانش‌آموز را به صحنه بیاوریم؛ او را در مسئولیت‌های جمعی شریک کنیم تا بیاموزد چگونه در مسیر حق بایستد.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی پایتخت تصریح کرد: «در روزگار هجمه‌های رسانه‌ای و فروپاشی مرزهای معرفت، بازگشت به رویداد غدیر، بازگشت به ریشه‌های هویتی است. ما باید دانش‌آموزانمان را از طریق اردوهای فرهنگی، رسانه‌های دانش‌آموزی، سرود، نمایش و گفت‌وگوی آزاد، با غدیر پیوند دهیم.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر روایت‌گری نوجوانان افزود: «دانش‌آموز باید راوی حقیقت باشد. روایت غدیر، تمرین مسئولیت‌پذیری است؛ اینکه نوجوان بداند حقیقت را باید بازگو کرد، حتی اگر پرچمش سنگین باشد.»

مظفر با اشاره به جایگاه امامت در زیست معنوی جامعه افزود: «غدیر یادآور آن است که بدون ولایت، تربیت ناقص است. اگر می‌خواهیم فرزندان ما در آینده پیشوایان دانش، اخلاق و خدمت باشند، باید امروز دل و ذهن آنان را به امام و رهبری پیوند بزنیم.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «غدیر تنها یک روز نیست؛ مسیری است که باید در تمام سال طی شود. سازمان دانش‌آموزی بر آن است تا با تعمیق آموزه‌های علوی در مناسبت‌های مختلف، مدرسه را به مزرعه‌ای برای رویش نسل مؤمن، فهیم و ولایی بدل سازد.»

خبرنگار : ملینا حاج براتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار