انقلاب تابستانی در منطقه ۱۴ تهران:

اوقات فراغت دانش‌آموزی، بستری برای شکوفایی و غدیرپژوهی

تهران (پانا) – سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۴ با برگزاری جلسه‌ای هماهنگی، نقشه راه اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۴ دانش‌آموزان را با محوریت برنامه‌های فرهنگی عید غدیر خم و رویکرد تربیتی _ مهارتی ترسیم کرد.

کد مطلب: ۱۵۷۶۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اوقات فراغت دانش‌آموزی، بستری برای شکوفایی و غدیرپژوهی

 در آستانه فصل تابستان و به منظور برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای اوقات فراغت دانش‌آموزان، سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۴ تهران میزبان جلسه‌ای راهبردی با حضور مدیران مدارس منطقه بود. این نشست که با هدف هماهنگی و هم‌افزایی برای برگزاری پایگاه‌های تابستانی برگزار شد، رویکردی ویژه به برنامه‌های فرهنگی مذهبی، به‌خصوص گرامیداشت عید سعید غدیر خم، داشت.

علی ولی‌زاده، مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۴، در این جلسه با تأکید بر اهمیت غنی‌سازی هدفمند اوقات فراغت دانش‌آموزان، به تشریح جزئیات «شیوه‌نامه اجرایی پایگاه‌های تابستانی سال ۱۴۰۴» پرداخت و بر لزوم تقویت رویکرد تربیتی_مهارتی در تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی تأکید کرد و افزود: «برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت، تنها پر کردن زمان خالی نیست، بلکه فرصتی است برای رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان در ابعاد مختلف.»

ولی‌زاده در ادامه، ابعاد اجرایی طرح ملی «هفت‌سنگ» را که شامل محورهای «هیجان، فکر، تلاش، سلامتی، نشاط و گردشگری» است، تشریح کرد. او با اشاره به اینکه مدرسه به تنهایی نمی‌تواند تمامی نیازهای روانی و اجتماعی نسل نوجوان را پاسخگو باشد، بیان داشت: «بخشی از شخصیت دانش‌آموزان در بستر اوقات فراغت شکل می‌گیرد و مدیریت این بخش باید به شیوه‌ای هوشمندانه و هدفمند صورت پذیرد. طرح هفت‌سنگ پاسخی جامع به این نیاز است تا دانش‌آموزان در کنار سرگرمی، مهارت‌های زندگی و تفکر را نیز بیاموزند.» این رویکرد نشان‌دهنده نگاهی عمیق‌تر به تعلیم و تربیت است که فراتر از چارچوب‌های سنتی آموزش عمل می‌کند و بر پرورش ابعاد مختلف وجودی دانش‌آموزان تمرکز دارد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این نشست، اعلام خبر برگزاری اردوی فرهنگی_تفریحی یک‌روزه تحت عنوان «قرار» ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول بود. این اردو که در آستانه افتتاح پایگاه‌های تابستانی و همزمان با ایام عید غدیر خم برگزار خواهد شد، قرار است در فرهنگسرای خاوران و با همکاری گروه فرهنگی_جهادی توانا به مدیریت آقای سلمانی، به اجرا درآید. ولی‌زاده با تأکید بر اهمیت ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین در برنامه‌ریزی تربیتی، به نقش ویژه این اردو در تقویت باورهای دینی و ارتقاء آگاهی‌های فرهنگی دانش‌آموزان اشاره کرد. او ابراز امیدواری کرد که این اردو، تجربه‌ای به‌یادماندنی و آموزنده برای شرکت‌کنندگان باشد و پایه‌های محکمی برای برنامه‌های آتی غدیرپژوهی در سطح منطقه بنا نهد.

در پایان این جلسه، مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۴ از تعامل مثبت و همکاری مؤثر مدیران مدارس منطقه در اجرای موفق پایگاه‌های تابستانی تقدیر و تشکر کرد. وی این همکاری را عاملی کلیدی در دستیابی به اهداف تربیتی و پرورشی تعریف شده دانست و ابراز امیدواری کرد که با تداوم این همدلی، تابستانی پربار و اثربخش برای دانش‌آموزان منطقه ۱۴ رقم بخورد. این جلسات هماهنگی، نویدبخش تابستانی پر از فعالیت‌های مفید و هدفمند برای دانش‌آموزان منطقه ۱۴ تهران است که هم به غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌ها کمک می‌کند و هم بستری برای رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی و همچنین تعمیق باورهای دینی آن‌ها فراهم می‌آورد.

خبرنگار : ندا کیایی عکاس : نداکیایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار