همیار مشاور دبیرستان شهدای مکه عنوان کرد:
درد و دل کردن دانشآموزان با مشاور مدرسه از طریق گپ ناشناس
تهران (پانا) - سارا احمدی، همیار مشاور دبیرستان شهدای مکه منطقه ۱۵، طی گفتوگویی به اهمیت وجود مشاور خانواده کنار مشاور تحصیلی در مدارس اشاره کرد.

احمدی، همیار مشاور دبیرستان شهدای مکه طی گفتوگویی بیان کرد: من دوست داشتم در ذهن افراد دیگر و دوستانم باشم تا از احوالات آنها با خبر شوم. اطلاع داشته باشم که چه زمانی خوشحال اند و چه زمانی ناراحت هستند و مشکلات آنها چیست و من چگونه میتوانم به آنها کمک کنم. دوست داشتم بین دوستانم، فردی باشم که با آن درد و دل میکنند.
وی با اشاره به وظایف مشخص شده برای همیار مشاوران مدارس گفت: هنگامی که همیار مشاور مدرسه شدم، با توجه به توصیههای مشاور مدرسه سعی در جلب اعتماد دوستانم کردم تا من را امین خود بدانند و به راحتی با من درد و دل کنند و برای مشکلشان راهحل بخواهند. در نظر داشتم که نقش فردی را که علاقه دارد به دوستانش کمک کند، را ایفا کنم.
وی در ادامه با توجه به اهمیت وجود مشاوران خانواده در مدارس اظهار کرد: خالی بودن ذهن دانشآموزان از مشکلات و دغدغه های ذهنی غیردرسی به آنها کمک میکند تا آنها به راحتی درس بخوانند و در تحصیلشان پیشرفت کنند . به این سبب وجود مشاور خانواده کنار مشاور تحصیلی در مدارس، بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان به شدت مهم و پررنگ است.
احمدی ادامه داد: اما به علت کوتاه بودن زمان ارتباطات جلب اعتماد دانشآموزان بسیار سخت بود و به زمان زیادی احتیاج داشت. برای کوتاه کردن این زمان، یک گپ ناشناس ایجاد کردم تا دانشآموزان بدون شناخته شدن، حرفها و مشکلاتشان را برای من بازگو کنند و من با کمک گرفتن از مشاور مدرسه بدون ایجاد حس ترحم برای حل مشکلاتشان تلاش کنم. این راه نیز سختیهای خود را داشت اما به تدریج مسیر هموار شد و دانشآموزان توانستند در هر مکان و هر زمان به سراغ این گپ ناشناس بیایند و شروع به صحبت کنند.
وی در پایان افزود: این اتفاق به من کمک کرد، تا افراد را به سرعت و در اولین دیدار قضاوت نکنم و نوع رفتار و کردارم را تغییر دهم، چرا که اکنون اطلاع دارم که همسن و سالهایم با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنند و زندگیشان را میگذرانند.
ارسال دیدگاه