معاون رسانه و فضای مجازی سازمان دانش‌آموزی و مدیر مسئول خبرگزاری پانا شهر تهران:

تبیین ارزش‌های جامعه با جهاد فرهنگی و میدانی در رسانه و فضای مجازی میسر است

تعیین کننده ترین ابزار قدرت در دنیا، رسانه و فضای مجازی است

تهران (پانا) - مسئول خبرگزاری پانای شهر تهران کلیدی‌ترین ابزار قدرت در دنیا را رسانه و فضای مجازی معرفی کرد و کار در رسانه‌‌های امروز، را نوعی جهاد در عرصه‌های فرهنگی برای تبیین ارزش‌های جامعه اسلامی دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۷۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تبیین ارزش‌های جامعه با جهاد فرهنگی و میدانی در رسانه و فضای مجازی میسر است

محمد‌صادق نوری‌تبار معاون رسانه و فضای مجازی سازمان دانش‌آموزی و مسئول خبرگزاری پانای شهر تهران در گفت‌و‌گویی صمیمانه با پانا ضمن تبریک سال‌روز تاسیس خبرگزاری پانا؛ عنوان کرد: در دنیای امروز و در عصر رسانه و ارتباطات، تبیین ارزش‌های جامعه در فضای مجازی و فعالیت در بستر رسانه‌ای از حوزه‌های نقش آفرینی جهاد میدانی، جهاد تبیین و جهاد فرهنگی است. جهان سرشار از اطلاعات و اخباری است که لحظه به لحظه توسط اصحاب رسانه و خبرنگاران و خبرگزاری‌های کوچک و بزرگ رصد و منتشر خواهد شد. در این میان تنها خبرنگارانی ماندگار خواهند شد که با در نظر گرفتن احساس مسئولیت اجتماعی، سرعت، دقت، اخلاق حرفه‌ای و اصل بی‌طرفی مبادرت به اطلاع رسانی دقیق در جامعه کنند. بی­ شک رشد و ارتقاء سطح اطلاعات جامعه نیز مرهون خدمات سریع و دقیق این عزیزان است.

نوری تبار ضمن بیان این موضوع که رسانه و فضای مجازی یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین ابزارهای تعیین کننده قدرت برای دولت‌ها، گروه‌ها، فرهنگ‌ها، اشخاص و حتی تفکرات در دنیاست؛ گفت: امروزه در کنار فرصت‌هایی که رسانه‌ها برای رشد آگاهی، رشد مهارت‌های اجتماعی و تقویت مهارت‌های تفکر کلان و راهبردی فراهم کرده‌اند، خطرات و تهدیدهای آنها از جمله تجاری‌سازی همه چیز، عادی‌سازی رفتارهای پرخطر و ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی، اشاعه فرهنگ مبتذل و ارسال پیام‌های گمراه کننده در کمین جوانان و نوجوانانی است که بدون برنامه و بی‌قید و بند در فضای رسانه‌ای قرار گرفته‌اند.

معاون رسانه و فضای مجازی سازمان دانش‌آموزی شهر تهران اظهار کرد: پرداختن به امور رسانه‌ای مبتنی بر حفظ و ارتقای ارزش‌های الهی در راستای اهداف نظام مقدس تعلیم و تربیت از ویژگی‌های بارز خبرگزاری دانش‌آموزی پانا است که با هدف جهت‌گیری فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، پژوهشی و علمی بر اساس نمونه‌ها و الگوهای عینی و تجسم یافته با بهره‌گیری از صاحب‌نظران، اساتید متعهد علوم ارتباطات و کارشناسان خبره نظام تعلیم و تربیت در سراسر کشور فعالیت دارد.

مسئول خبرگزاری پانای شهر تهران گفت: خبرگزاری دانش‌آموزی پانا علاوه بر یک رسانه پویا؛ یک نهاد تربیتی، تشکیلاتی و فرهنگی ارزشمند با هدف زمینه سازی تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی و کسب فضایل اخلاقی و کمالات انسانی و آموزش حرفه‌ای فعالیت‌های مرتبط به فضای مجازی، رسانه، تولید محتوا و به ویژه حوزه خبری است که با الگوبرداری از شعار همدلی برای ایجاد امید، همفکری برای رفع موانع و همکاری برای ساخت ایران سربلند و با قدم‌های استوار و اراده‌ای آهنین حرکت نموده و همواره در عرصه‌ها و برهه‌های حساس حماسه‌های ماندگاری را ثبت کرده‌اند.

 وی ادامه داد: در این خبرگزاری نوجوانان علاقمند به فعالیت‌های رسانه‌ای امکان حضور فعال، تحت نظر مربیان و اساتید رسانه را دارا می‌باشند. آنها با کسب آموزش‌های نظری و حرفه‌ای می‌توانند از فرصت‌های حضور در مدرسه، محله و جامعه برای تهیه خبر، گزارش و مستند به زبان نسل همسال خود، اقدام کنند تا ضمن بهره‌مندی از این فرصت و موقعیت جذاب آموزشی، تنها خبرگزاری دانش‌آموزی کشور را فعال، پویا و سرزنده نگه دارند.

نوری تبار افزود: اینک شعار راهبردی «هر کلاس درس یک خبرنگار» به عنوان افق ترسیم شده این خبرگزاری در مدارس آموزش و پرورش شهر تهران متجلی شده است که با همت و همیاری مسئولان پانای مناطق نوزده‌گانه شهر تهران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام خواهد رسید.

خبرنگار : عرفان نوری تبار عکاس : عرفان نوری تبار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار