آئین خاکسپاری شهید حسین امیرعبدالهیان:

بازوی دیپلمات مقاومت به فرمانده مقاومت پیوست

تهران (پانا) - مراسم تشییع پیکر مطهر دیپلمات شهید، حسین امیرعبدالهیان با حضور مقامات، مدیران ارشد دستگاه دیپلماسی و عموم مردم در میدان مشق وزارت امور خارجه برگزار و در نهایت پیکر این بازوی دیپلمات مقاومت در جوار حضرت سیدالکریم (ع) به خاک آرامیده شد.

کد مطلب: ۱۴۷۷۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
بازوی دیپلمات مقاومت به فرمانده مقاومت پیوست

مراسم تشییع پیکر مطهر حسین امیرعبداللهیان باحضور مقامات و مسئولان ارشد وزارت امور خارجه در «میدان مشق» این وزارتخانه برگزار شد، عموم مردم همراه با مدیحه خوانی‌های مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) برای فقدان این شهید بازوی مقاومت عزاداری کرده و پیکر مطهر این شهید با تشریفات ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در جایگاه قرار گرفت.

پس از قرار گرفتن پیکر شهید امیرعبدالهیان در جایگاه، خانواده وزیر امور خارجه فقید؛ مقامات کشوری و لشکری که سابقه همکاری با ایشان را داشتند و همچنین وزرای اسبق وزارت امور خارجه به پیکر این شهید ادای احترام کردند.

علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، سرلشکر یحیی رحیم صفوی، محمد اسلامی، محمدجواد ظریف، عباس عراقچی، محمود واعظی، مجید تخت روانچی، پیمان جبلی و... از جمله مقاماتی بودند که در این مراسم وداع و ادای احترام شرکت کردند.

پس از وداع با پیکر وزیر امور خارجه فقید، پیکر این دیپلمات شهید در میدان بسیج شهر ری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تشییع شده و در رواق امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد.

شاید کمتر کسی بداند که این شهیدِ خدمت که بنا بود در روز ولادت امام رضا(ع)، خادم‌الرضا شود جزو جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع مقدس بوده است و هیچگاه وزارت خارجه را وسیله‌ای برای سیاست داخلی تلقی نکرد و آنچه برایش ارجحیت داشت، اقتدار و منفعت ایران بود.

حسین امیرعبدالهیان همان شهید زنده‌ایست که در زمانی‌که تمامی سران استعمار بر پیکرهای خونین مردم غزه می‌رقصیدند، یک تنه مظلومیت مردم غزه را در جامعه بین‌الملل فریاد کشید و توسط مقامات حماس به وزیر امور خارجه مقاومت ملقب شده بود.

اویی‌که در مدت وزارتش حتی یک سفر بی‌دلیل و بدون انگیزه ارتقای جایگاه دیپلماسی ایران نداشت؛ اویی‌که در تمامی جوامع بین‌الملل ارتقا دهنده جایگاه ایران بود و ما دیدیم در جلسه شورای امنیت که عمده اعضای آن دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی‌اند، به احترام شهیدان رئیسی، امیرعبدالهیان و همراهان یک دقیقه سکوت کردند.

همانا شرط شهید شدن، شهید بودن است و حسین امیرعبدالهیان با حمایت از مظلوم و متهم کردن ظالم همواره راهِ حاج قاسم سلیمانی را ادامه می‌داد تا جایی‌که اهالی رسانه او را «قاسم سلیمانیِ دیپلماسی» خطاب می‌کردند؛ حال بازوی دیپلمات جبهه مقاومت در تاریخ  ۳/۳/۳ به فرمانده مقاومت، «حاج قاسم سلیمانی» پیوست.

خبرنگار : محمد‌امین راست‌بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار