شهید ابراهیم رئیسی زنده تر از ابراهیم رئیسی است

تهران (پانا) - حضور میلیونی مردمِ عزادار و داغدار تنها نماد یک چیز است، شهید ابراهیم رئیسی از ابراهیم رئیسی زنده تر است.

کد مطلب: ۱۴۷۶۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
شهید ابراهیم رئیسی زنده تر از ابراهیم رئیسی است

یک‌شنبه حوالی عصر بود که یک خبر ایران را به هم ریخت، بالگرد ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و همراهان دچار سانحه شده است. فضای مجازی را که باز کردیم، هزاران شایعه پیچیده بود. کمی بعد صداوسیما اعلام کرد که بالگرد رئیس‌جمهور در مه مجبور به فرود سخت شده است. مردم ایران همگی چشم انتظار خبری از سلامتی دکتر رئیسی و همراهانشان بودند، شبکه های مجازی مربوط به ایشان اعلام کردند که برای سلامتی رئیس‌جمهوری دعا کنید. همین نکته کافی بود تا مردم سراسر کشور برای سلامتی دکتر رئیسی دست به دعا بردارند، زائرین در حرم امام رضا(ع) ، حرم حضرت معصومه (س) همگی سرپا به قرائت دعای توسل مشغول شدند تا خداوند رحم کرده و این سیدِ خستگی ناپذیر را به ما بازگرداند.

نیروهای جمعیت هلال‌احمر؛ سپاه پاسداران؛ ارتش؛ نیروی انتظامی، بسیج و بسیاری از ارگان‌ها و حتی برخی کوهنوردان به صورت داوطلبانه برای پیدا کردن بالگرد رئیس‌جمهور راهی مناطق صعب‌العبور ورزقان شدند.

زمانی نگذشت که تمام جامعه بین‌الملل از خبر فرود سخت رئیس‌جمهوری ایران آگاه شده و پیام های ابراز همدردی خود را برای رهبر انقلاب و مردم ایران فرستاده و بیان کردند حاضرند در عملیات جستجو و نجات به کمک‌مان بیایند.

شب فرارسید و این سیاهی، مردم ایران را به شدت نگرانِ سلامتی رئیس‌جمهور محبوبشان کرده بود، چراکه این رئیس‌جمهور به خاطر رسیدگی به دردِ مردم اکنون در این شرایط اضطراری قرار گرفته و هیچ خبری از سلامتی او نیست! برخی منابع گفتند با سرنشینان بالگرد ارتباط برقرار کرده‌اند اما بازهم خبری از سلامتی آیت الله رئیسی به مردم ایران نرسید.

مردم ایران با اضطراب شب را به صبح رساندند، با روشن شدن آسمان خبری منتشر شد که کورسوی امیدی در دل مردم ایران روشن کرد: "بالگرد ریاست‌جمهوری پیدا شده است" ، مردم همگی با ذوق و چشمانی اشک‌بار منتظر خبری از سلامتی رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه محبوب تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بودند. این ذوق بزودی رأس ساعت ۸ به عزا تبدیل شد، همان زمانی که مجری در صداوسیما اعلام کرد: "انالله‌و‌انا‌الیه‌راجعون، رئیس‌جمهور محبوب ایران حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان به فیض شهادت نائل آمدند". بار دیگر ایرانمان به هم ریخت، احساس ناامنی بین مردم موج می‌زد. ایران یکپارچه سیاهپوش شد، سران کشورهای مختلف با ارسال پیام‌های تسلیت به رهبر انقلاب و مردم ایران، مراتب همدردی خود را با مردم ایران اعلام کرده و از یک تا سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

رهبر انقلاب نیز با پیام تسلیتی، ۵ روز عزای عمومی اعلام کرده و مسئولیت قوه مجریه را به معاون اول رئیس‌جمهور سپردند و خیال مردم را از عدم ایجاد خلل در اداره کشور آسوده کردند.

روز بعد سیدالشهدای خدمت در تبریز تشییع شده و مردم غیور آذربایجان با شور و اشک پیکر شهدا و پدر معنوی خودشان آیت‌الله آل هاشم را تشییع کردند. ظهر پیکر شهدا به مهرآباد رسید و سفر استانی رئیس جمهور با استقبال اشک‌آلود مقامات لشکری و کشوری به پایان رسید. عصر پیکر شهدا به قم برده شد و ضمن تشییع به گرد ضریح حضرت معصومه (س) طواف داده شده و مراجع عظمای شیعه با این شهید جمهور وداع کردند‌. 

پیکر مطهر شهدای خدمت به مصلی امام خمینی(ره) تهران آورده شد تا مردم پایتخت با عزیزِجمهورشان وداع کنند. وداع مردم تا صبح به طول کشید، صبح نماز شهدای خدمت با حضور سران و معاونان کشورهای مختلف و به امامت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دانشگاه تهران اقامه شد. پیکر رئیس‌جمهور شهید به دوش مردم سپارده شد تا شاهد تشییع میلیونی مردم تهران باشد. خادم‌الرضا(ع) فردا در جوار مولای خود ، وزیر امور خارجه فقید شهید دکتر امیرعبدالهیان نیز در جوار سیدالکریم(ع) به خاک سپارده خواهند شد.

این حضور میلیونی مردمِ عزادار و داغدار تنها نماد یک چیز است، اینکه تهمت‌ها و زخم زبان هایی که طی این همه سال بر دل این سید محرومان زدند نه تنها از مقام والای این شهید سرافراز خدمت کم نکرد بلکه تمام تهمت‌زنان را شرمنده کرد و خیلی‌ها برای عذرخواهی به تشییع پیکر این شهدای خدمت خواهند آمد چراکه شهید ابراهیم رئیسی از ابراهیم رئیسی زنده تر است.

نویسنده : محمد‌امین راست‌بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار