استاندار تهران در حاشیه همایش تجلیل و تکریم معلمان پایتخت::

چشم جهان امروز بر دستاوردهای تربیتی و آموزشی ایران دوخته شده‌است‌‌

تهران (پانا) - استاندار تهران با تأکید براینکه تاریخ انقلاب اسلامی به گواهی همه عالمان و صاحب‌نظران شاهد یک رونق پیشرفت و یک تحول اساسی در نظام تربیت و آموزشی است، گفت چشم جهان امروز بر دستاوردها و گزاره‌های تربیتی و آموزشی کشور دوخته شده‌است‌‌.

کد مطلب: ۱۴۷۳۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
چشم جهان امروز بر دستاوردهای تربیتی و آموزشی ایران دوخته شده‌است‌‌

همایش ۱۰۰۰ نفری تکریم، تجلیل و تقدیر از معلمان آموزش و پرورش شهر تهران، درراستای توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر لزوم ارج نهادن به جایگاه و مقام شامخ معلم، با حضور رضا مراد صحرایی؛  وزیر آموزش و پرورش، علیرضا فخاری؛ استاندار تهران؛ احمد قیومی؛ معاون استاندار و فرماندار تهران، سردار حسن حسن زاده؛ فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ؛ علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، اعضای شورای معاونین و مدیران مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش شهر تهران، در محل سالن همایش‌های نور الرضا (ع) برگزار شد. 

در این همایش علیرضا فخاری، استاندار تهران ضمن تبریک هفته معلم به سنگرداران عرصه تعلیم و تربیت، با بیان اینکه انجام کارهای ارزشی و پرورشی زمینه توسعه آینده کشور رافراهم می‌کند، گفت: در حقیقت تمامی دارایی ما متعلق به معلمین است؛ چرا که جایگاه معلم، به انسانیت ختم می‌شود. معلمین در مقام تعلیم و تربیت به عنوان یک عنصر تأثیرگذار شناخته می‌شوند که حفظ شأن و جایگاه آنان از اهمیت بسیاری برخوردار است. باتوجه به این مهم پس از وراثت و خانواده نقش مهم و ضروری تعلیم توأم با تربیت نیز بر عهده معلمان عزیز گذاشته شده است. اراده‌ موجود در معلمان که توأم با صبر، استقامت، دانش پژوهی و آینده پژوهی برای نسل جدید است، تمام مسؤولین را مکلف به اقدام برای تلاش و رفع نیازمندی‌ها و منزلت بخشی‌مقام معلم می‌کند.

وی با تأکید براینکه روز معلم همواره برای ما تازگی دارد، افزود: فضای آموزشی، تعلیم و تَعلُم همواره نو و روبه رشد است. اگر بگویم شأن مقام معلم، جایگاه هدایت و رهبری جامعه به عنوان یک تمثیل ارزشمدار جای پیامبران است، گزافه نیست. حقیقتا معلمین امروز همان شاگردان دیروزی هستند که در جایگاه رفیع و بزرگ معلمی جا گرفته‌اند‌. آنان باید بدانند که رسالت مهمی بر دوش آنها قرار داده شده است، چراکه بایستی همزمان با رشد و آگاهی توام با فضایل اخلاقی در خود، هم در حوزه آموزش و انتقال دانش، کوشا باشند و هم تربیت همه جانبه دانش‌آموزان را مد نظر قرار دهند و همه توان خود را تشکیل هویت انقلابی نسل جدید به کار گیرند.

استاندار تهران، پیشرفت در علم و دانش امروز کشور و عزت‌مندی و اقتدار ملت ایران را مرهون معلمان، اساتید، فرهنگیان و سنگربانان تعلیم و تربیت، خاصه معلمان شهیدی دانست، گفت: معلمان برای حفظ سنگر مقدس علم و ادب، شهد شیرین شهادت نوشیدند. چشم جهان امروز بر دستاوردها و گزاره‌های تربیتی و آموزشی کشور دوخته شده‌است‌،  هنگامی که جوانان ما در صحنه‌های مختلف آموزشی شرکت می‌کنند، هوش و حواس همگان بر تفکر، تعقل، رشد علمی و مطالب قابل ارائه آنان دوخته می‌شود که این موضوع مرهون تلاش‌های معلمین است.

فخاری ادامه داد: با ارائه ایده‌های نو، جوان، پرنور و پر رونق وزیر محترم آموزش و پرورش، انشالله مسیر نورانی این نهاد انسان‌ساز، روز به روز نورانی‌تر می‌شود، علاوه براین بایستی مراتب قدردانی از ایشان را جهت انجام تحرکات جدیدی که در تربیت و پرورش دانش‌آموزان به کار گرفته شده، به جا آورم. ما همواره باید دست خادمین حوزه آموزش و پرورش و سازندگان ایران اسلامی امروز و آینده را ببوسیم و به خود بابت زندگی در جامعه‌ای که معلمین آن در جایگاه رفیعی قرار دارند، افتخار کنیم؛ هرچند دیگران تلاش می‌کنند با ابزارهای خودساخته امروزی نقش‌ها را جابجا کرده و با برترین تکنولوزی سعی در مخدوش‌کردن این جایگاه دارند.

استاندار تهران در پایان ضمن قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش شهر جهت حسن نظر و برپایی این همایش به‌منظور تقدیر و تجلیل از مقام شامخ معلمین اظهار کرد: تاریخ انقلاب اسلامی به گواهی همه عالمان و صاحب نظران شاهد یک رونق پیشرفت و یک تحول اساسی در نظام تربیت و آموزشی است هرچند که دشمن تلاش کرد در قالب اهدافی که به عنوان یک طرح توطئه آمیز برای جامعه هدف خاص کشورهای در حال رشد و توسعه طرح ۲۰۳۰ رو به اجرا در بیاورد اما اراده انقلابی توام با فهم و درک صحیح از مقام و جایگاه پرورش انسان‌های آینده ساز ایران این فرصت را از دشمن سلب کرد و در واقع شان و شئون یک فضای آموزشی و پرورشی رو برای سازندگان آینده ایران بزرگ و توأم با توسعه فراهم کرد اولین کسی که در جبهه مقاومت برای تبیین این فضای آلوده و توام با ابهام به پا خواست جامعه شریف و عزیز معلمین بودند.

خبرنگار : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار