رئیس کمیسیون روانشناسی مثبت انجمن روانشناسی تربیتی ایران:

امید آفرینی از نقاط قوت مشاوره است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون روانشناسی مثبت انجمن روانشناسی تربیتی ایران ایجاد امید و انگیزه را دو عامل کلیدی و موتور محرک انسان توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
امید آفرینی از نقاط قوت مشاوره است

 جلسه مشاوران و روانشناسان به مناسبت روز روانشناس در سالن شورای آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با حضور زهرا بهرامی معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه؛ علی قاسمی رئیس کمیسیون روانشناسی مثبت انجمن روانشناسی تربیتی ایران؛ مسئولین اداری منطقه و مشاوران مدارس با موضوع ایجاد امید و انگیزه بخشی به مشاوران برگزار شد.

علی قاسمی ضمن اشاره به چالش‌ها و آسیب‌های پیش روی دانش‌آموزان و بیان برخی از آنان اظهار کرد: یک مشاور حرفه‌ای باید بتواند بین زندگی شخصی و زندگی حرفه‌ای خودش تمایز قائل شود. استفاده از تکنیک‌ها و رویکردهای مختلف با توجه به عملکرد  انتخابی‌تان، جهت کمک به مراجع مجاز است ولی امکان داشتن چند رویکرد را نیاز نداریم.

وی در ادامه با به چالش کشیدن عملکرد حرفه‌ای مشاوران و ایجاد تمایز حرفه‌ای در مسیر شغلی بدون تداخل در زمینه‌های متفاوت زندگی شخصی به ارائه تمثیلات فرایندی و محتوایی در این زمینه پرداخت و سپس به پرس و جو از مشاورین حاضر در جلسه در رابطه با رویکردهای آنها در جلسات درمان و مشاوره پرداخت و ضمن تبادل نظر و هم‌اندیشی با توجه به تکنیک بارش فکری در خصوص مسائل و مشکلات دانش‌آموزان منطقه تصمیماتی اتخاذ شد.

 و در ادامه با پاسخ به سوالات مشاوران جهت عملیاتی کردن موضوعات مطروحه، مشاوران را به بحث و گفتگو دعوت کرد و با اهدای تقدیرنامه و جوایز از عملکرد آنان تقدیر به عمل آمد.

 

نویسنده : ندا کیایی, ندا کیایی عکاس : ندا کیایی, ندا کیایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار