مسئول خبرگزاری پانا شهر تهران:

توان بازدارندگی یکی از مهم ترین مولفه های قدرت و امنیت است

تهران (پانا) - معاون رسانه و فضای مجازی سازمان دانش آموزی و مسئول خبرگزاری پانا شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه کشور عزیزمان ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی هزاران برکت را در خود می بیند، توان بازدارندگی را یکی از مهم ترین مولفه های قدرت و امنیت دانست.

کد مطلب: ۱۴۶۸۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
توان بازدارندگی یکی از مهم ترین مولفه های قدرت و امنیت است

محمد صادق نوری تبار مدیر مسئول خبرگزاری پانا‌ شهر تهران ضمن محکوم کردن رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران و تشکر از حماسه سازان سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق، گفت: «یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌‌های قدرت و ایجاد امنیت، «توان بازدارندگی» است. وقتی کشوری که این توان را ندارد، روز به روز سطح امنیت داخلی و خارجی‌‌اش کاهش می‌یابد و مکرر تحقیر می‌شود، لاجرم روزی هم گوش به فرمان قدرتمندان زورگو خواهد شد.

نوری تبار اضافه کرد: «تاریخ معاصر را  مشاهده کنید جز توان بالای بازدارندگی هیچ عامل دیگری نمی‌تواند غارت‌گران، زورگوها، سلطه‌جوها و استعمارگران را سر جایشان بنشاند. کشور هند ۱۵۰ سال غارت، الجزایر حدود ۷۰ سال، عراق و افغانستان نزدیک به ۲ دهه، سوریه را که از اساس ویران کردند چون توان بازدارندگی، توان مقابله محکم در این کشورها نبود.»

 محمد صادق نوری تبار اذعان کرد: «کشور ایران سال‌ها قبل محل جولان و غارت و لشگرکشی پرتغال، بریتانیا، شوروی و آمریکا بوده است به دلیل اینکه نه رضاخان و نه پسرش، هیچ‌کدام توان مقابله با خارجی‌ها را نداشتند به طور کلی این خانواده را خارجی‌ها بر سر کار آوردند و بر ملت تحمیل کردند.

وی افزود: «پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که با خودش هزاران برکت را برای ملت به ارمغان آورد، یکی از مهم‌ترین برکات «ما می‌توانیم» بود. مانند ما می‌توانیم مستقل باشیم، ما می‌توانیم آزاد باشیم، ما می‌توانیم آباد باشیم، ما می‌توانیم قوی باشیم، ما می‌توانیم ایران را از ذلت وابستگی نجات دهیم، ما می‌توانیم نیاز‌هایمان را خودمان تأمین کنیم همچنین ما می‌توانیم مقاومت کنیم.»

وی افزود: «شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی و حرکت بعد از آن، اقتدار و توان بازدارندگی ایران را به سطوح بسیار بالایی و در عرصه های مختلف علمی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی و نظامی افزایش داد، به گونه‌ای که امنیت در ایران مثال زدنی شد و این بخشی از مسیر صعود ساله ما است.»

این مقام و مسئول بیان کرد: «در چندسال اخیر، ضرورت دیده شدن این توان در یک میدان واقعی دوچندان شد و غلط راهبردی اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران در سوریه، زمینه بروز این توان را فراهم کرد و با حمله بی‌نظیر و مقتدرانه بامداد ۲۶ فروردین، چشم جهان به موشک‌ها و پهپادهایی که آسمان را در می‌نوردید تا قلب نظامی رژیم جعلی و غاصب و سفاک اسرائیل را پاره کند، دوخته شد.

محمد صادق نوری تبار خاطرنشان کرد: «حال دیگر راه موشک‌ها به اسرائیل باز شد همچنین دیگر دست توهم گنبد آهنین برای همه رو شده و با این حمله، اسرائیل از همیشه بیشتر تحقیر، و از همیشه بیشتر ضعیف شد، اثر روانی و رسانه‌ای حمله گسترده ایران به قلب نظامی اسرائیل، بیشتر از سایر جوانب بود.

مسئول خبرگزاری پانا شهر تهران در پایان گفت: «این عملیات، امنیت اسرائیل را کاهش و امنیت ایران را افزایش داد و اگر این حرکت دفاع از حریم مرز ایران اسلامی و دفاع از سربازان میهن صورت نمی‌گرفت، اسرائیل گستاخ تر از گذشته و وقیحانه تر به کشتارهایش نسبت به نیروهای ایرانی ادامه می‌داد. همچنین عملیات وعده صادق در  ۲۶ فروردین هیچ‌گاه از خاطر اشغالگران فلسطین مظلوم محو نخواهد شد.»

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار