فعالیت های مجازی پیشتازان منطقه ۱۲

تهران (پانا) - یافتن جهت های جغرافیایی در بسیاری از موارد کاربرد دارد. بطور مثال، هنگامی که در جنگل، کوهستان و......راه را گم کرده ایم؛ یا حتی برای فهمیدن ساعت، جهت یابی لازم است. هنر زنده ماندن در طبیعت جهت یابی است.

کد مطلب: ۱۰۳۰۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های مجازی پیشتازان منطقه ۱۲

در رابطه با فعالیت های مجازی پیشتازان مصاحبه کوتاهی با حمید اکبری شورابی، معاون پرورشی دبیرستان بهبهانی انجام شد.

اکبری در گفتگو با پانا بیان کرد: یکی از انجمن های پیشتازان، انجمن طبیعت یاران و انجمن ورزشی است. لذا برای آماده شدن دانش آموزان به عرصه های ورزشی و طبیعت، آموزش صحیح واصول یادگیری پیشتازان لازم و ضروری است. اکبری گفت: در مواقعی که مدارس جریان داشت با دانش آموزان برای آموزش های عملی به طبیعت یا مکانی خارج از کلاس میرفتیم. ولی درحال حاضر، این امکان وجود ندارد. وباید برای آموزش تدبیری اندیشید. اکبری گفت: به همین منظور برای این که دانش آموزان به روشنی آموزش را فراگیرند، شخصا به کوههای دارآباد رفتم. و با تصویر برادری و درست کردن کلیپ های آموزشی در گروههای دانش آموزان پیشتاز قرار دادم.

اکبری افزود: از زمانی که انسان شروع به شناخت دنیای اطرافش کرد با پدیده هایی همچون روز، شب، فصل ها و....آشنا شد. تا با کمک آنها بتواند زمان درست برداشت محصول، ذخیره اذوقه، جهت یابی مسیر و.....را به درستی انجام دهد. وی گفت: جهت یابی انواع مختلف دارد. جهت یابی به وسیله خورشید، جهت یابی به وسیله ماه، به وسیله ستاره قطبی، قطب نما ، باد، حیوانات، بوها، صداها و روش های طبیعی زیادی که فعلا در بحث نمی گنجد. اکبری بیان کرد: با حضورش به طور مستقیم در کوههای دارآباد وبا فیلم آموزشی و تصاویری که برای دانش آموزان تهیه کرد، آنها در یاد گیری ترغیب و تشویق می شوند. و انگیزه برای حضورشان در طبیعت ایجاد میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار