مهدوی، معلم مدارس روستایی در گفت‌وگو با پانا:

‌باید به‌جای آموزش‌وپرورش، نهادهای دیگر کشور قدردان معلمان باشند

تهران (پانا) - ‌یک معلم باسابقه معتقد است در هفته گرامی‌داشت مقام معلم باید به جای وزارت آموزش‌وپرورش، سایر نهادهای بالادستی کشور مقام معلم را گرامی بدارند و از آن‌ها تقدیر کنند تا جایگاه و منزلت معلم در جامعه ارتقا پیدا کند.

کد مطلب: ۱۴۷۰۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
‌باید به‌جای آموزش‌وپرورش، نهادهای دیگر کشور قدردان معلمان باشند

حسن مهدوی، مدیر و معلم مدرسه است که اکنون در یکی از روستاهای اطراف شهر قزوین تدریس می‌کند. وی ‌۳۲ سال سابقه معلمی دارد و ‌در مقطع ‌‌ابتدایی و متوسطه اول به دانش‌آموزان تدریس کرده است. این معلم در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «امسال به دلیل مساله کمبود معلم که با آن مواجه شدیم، کلاس درس اول ابتدایی را برای تدریس انتخاب کردم. با حضور در این کلاس و مشاهده جمعیت آن دریافتم که کیفیت آموزشی به دلیل تعداد بالای دانش‌آموزان کلاس کاهش پیدا می‌کند.»

‌مهدوی راهکار خود برای حل مشکل این کلاس را بیان کرد و افزود: «ما این کلاس را به دو گروه صبح و عصر تقسیم کردیم که در هر دو نوبت بدون دریافت حق‌الزحمه ‌به تدریس پرداختم. این کار، وظیفه من به‌عنوان یک معلم بود.»

وی از توجه مردم در روستا به اهمیت جایگاه معلم اشاره کرد و گفت: «در روستاها به معلمان و شغل معلمی اهمیت بسیار بالا و خوبی می‌دهند و معلمی را جایگاه و مقام مقدسی می‌دانند که به تدریس به دانش‌آموزان می‌پردازد. مساله توجه به جایگاه معلم در جامعه در شهرها بسیار کم‌رنگ و در روستا‌ها بسیار پررنگ است. دانش‌آموزان و اولیا در روستا ‌احترام بیشتری نسبت به آموزگار خود دارند.»

‌این معلم در زمینه ارتقای جایگاه معلم در جامعه ‌گفت: «یکی از راهکارهای ارتقا و افزایش جایگاه و منزلت معلمان این است که در هفته معلم به‌جای برگزاری نشست توسط آموزش و پرورش، دیگر نهادهای بالادستی از معلمان تقدیر کنند. این که ما خود به واسطه وزارتخانه و ادارات کل از معلمان تقدیر و تمجید می‌کنیم، تاثیری در ارتقای فرهنگ و جایگاه معلم در جامعه ندارد. باید این مراسم توسط سایر نهادهای بالادستی نظیر استانداری‌ها برگزار‌ شود.»

مهدوی ‌افزود: «بهترین پایه‌ای که می‌توان در آن تدریس کرد پایه اول است‌‌، چراکه دانش‌آموزان این کلاس بسیار عاطفی بوده و همچون ظرف خالی می‌مانند که معلم هر طور که می‌خواهد در کلاس درس آن را پُر می‌کند. کلاس اول پایه خوبی است که با همکاری اولیای دانش‌آموزان مسیر درست را طی می‌کنید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار