مدیر سازمان دانشآموزی استان مازندران در گفتوگو با پانا مطرح کرد:
ضرورت یادگیری مهارتهای زندگی، تقویت هوش اجتماعی و ایجاد نشاط در دانشآموزان
تهران (پانا) - مدیر سازمان دانشآموزی استان مازندران، با انتقاد از کمرنگشدن نقش «پرورش» در نظام آموزشی، سازمان دانشآموزی را احیاگر این نقش توصیف کرد و بر ضرورت یادگیری مهارتهای زندگی، تقویت هوش اجتماعی و ایجاد نشاط در دانشآموزان برای مقابله با آسیبهای اجتماعی تأکید کرد.

مهتاب افشین در گفتوگو با پانا به تشریح نقش و اهمیت سازمان دانشآموزی در ارتقای سطح کیفی نظام تعلیم و تربیت کشور پرداخت. افشین با اشاره به عملکرد مثبت و دغدغهمند سازمان دانشآموزی در طول سالیان گذشته، گفت: سازمان دانشآموزی همواره تلاش کرده است تا نقش مغفولمانده پرورش را در کنار آموزش، در مدارس پررنگتر کند. متاسفانه در سالهای اخیر، شاهد کمرنگشدن این جنبه مهم در نظام آموزشی بودهایم.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به ابعاد مختلف شخصیتی دانشآموزان، افزود: سازمان دانشآموزی میتواند با برنامهریزی مناسب، به دانشآموزان کمک کند تا در کنار رشد تحصیلی، هوش اجتماعی و مهارتهای ارتباطی خود را نیز ارتقا دهند. هدف اصلی این است که دانشآموزان همزمان با تحصیل، مهارتهای زندگی را نیز فرا بگیرند.
افشین، یادگیری مهارتهای زندگی را برای دانشآموزان بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مسائلی که دانشآموزان در مدرسه میآموزند و مهارتهایی که کسب میکنند، در آینده و زندگی آنها بسیار تاثیرگذار خواهند بود و میتوانند از بروز بسیاری از آسیبها در جامعه جلوگیری کنند.
مدیر سازمان دانشآموزی استان مازندران با انتقاد از رویکرد صرفا آموزشی حاکم بر مدارس، گفت: متاسفانه در فرهنگ ما جا افتاده است که دانشآموز فراموش کرده که قرار است زندگی کند و چه چیزهایی را باید برای آینده خود یاد بگیرد. سازمان دانشآموزی کمک میکند تا این اتفاق بیفتد و دانشآموزان مهارتهای خود را افزایش دهند، روابط اجتماعی را یاد بگیرند و شاد بودن و زندگی کردن را تجربه کنند.
افشین در پایان با تاکید بر اهمیت شادی و نشاط در موفقیت دانشآموزان، افزود: شادی باید درونی اتفاق بیفتد و این زمانی محقق میشود که دانشآموزان ما یاد بگیرند که چگونه باید زندگی کنند و چگونه از لحظهلحظه بودنشان لذت ببرند.
ارسال دیدگاه