ولیعهد اردن: امیدواریم گفت‌وگوهای ایران و اردن به ثمر برسد

تهران (پانا) - ولیعهد اردن با بیان اینکه همه کشورهای عربی خواهان روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران هستند، ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای جاری بین امان و تهران به ثمر برسد.

کد مطلب: ۱۴۷۷۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ولیعهد اردن: امیدواریم گفت‌وگوهای ایران و اردن به ثمر برسد

الحسین بن عبدالله الثانی در گفت وگو با شبکه سعودی العربیه به نزدیکی روابط بین ایران و برخی کشورهای عربی اشاره کرد و افزود: ما در اردن همواره به دنبال کاهش تنش در منطقه هستیم و ما و همه کشورهای عربی، خواهان روابط حسنه با ایران بر اساس اصل حسن همجواری و عدم مداخله در امور دیگران هستیم.

وی افزود: اگر می خواهیم روابط درستی داشته باشیم، باید به همه عوامل تنش رسیدگی و آن را حل و فصل کنیم.

ولیعهد اردن تصریح کرد: گفت وگوی اردنی - ایرانی درباره همه مسائل وجود دارد و امیدواریم انشاءالله به ثمر برسد، اما برای من اولویت این است که اردن به میدانی برای جنگی منطقه ای تبدیل نشود.

وی درباره اوضاع منطقه نیز تصریح کرد: مسئله فلسطین مسئله ما است و باوجود هزینه های سیاسی و اقتصادی که در این زمینه می پردازیم، به وظیفه خود در قبال ملت فلسطین عمل می کنیم.

الحسین بن عبدالله الثانی افزود: اولویت من حفظ امنیت و ثبات کشور است زیرا اردن قدرتمند می تواند از فلسطین دفاع کند و بزرگترین پشتیبان ملت فلسطین باشد.

وی در پایان گفت: امروز همه تمرکز ما بر نوارغزه است ولی اسرائیل درحال بحرانی کردن اوضاع در کرانه باختری است و تلاش می کند که منطقه را به جنگ بکشاند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار