وزیر خارجه عمان:

سیاست خارجی جایگاهی ویژه‌ در دکترین دولت شهید رئیسی داشت

البوسعیدی: روابط عمان و ایران روابطی رو به جلو و در حال پیشرفت است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت خارجه در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه عمان با بیان اینکه سیاست خارجی جایگاهی ویژه‌ در دکترین دولت شهید رئیسی داشت، تاکید کرد که ایران و عمان برای تلاش‌های بیشتر، جدی‌تر و مستمرتر برای توقف جنایت‌ها در غزه اتفاق نظر دارند.

کد مطلب: ۱۴۷۷۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سیاست خارجی جایگاهی ویژه‌ در دکترین دولت شهید رئیسی داشت

بدر البوسعیدی در نشست خبری مشترک با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان گفت: سفر ما به ایران  برای همبستگی ما با ایران است در وفات آیت الله رییسی و همکار و دوست و برادر من دکتر امیرعبداللهیان است.

وی افزود: ما امروز در خصوص ادامه رایزنی‌ها بین دو کشور صحبت کردیم و درباره پرونده‌های مختلف مذاکره کردیم. درباره مسائل مشترک دو کشور در منطقه و مساله فلسطین گفت‌وگو کردیم؛ برادران فلسطینی ما با کشتار جمعی مواجه هستند. تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی در حال صورت گرفتن است تا اراده بین‌المللی برای تشکیل مستقل فلسطین محقق  شود.

وزیر خارجه عمان گفت: روابط عمان و ایران روابط رو به جلو و در حال پیشرفت است. جنبه فرهنگی و انسانی بین دو کشور وجود دارد.

علی باقری نیز در ادامه نشست گفت: از سلطنت عمان برای ارسال پیام‌های دوستانه به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان تشکر می‌کنم. همچنین از ابتکار دولت عمان برای بزرگداشت شهدا متشکرم. 

وی اضافه کرد: دوستان عمان نشان‌ دادند که دوستانی پایدار و برادر برای دولت و ملت ایران هستند. 

باقری کنی گفت: سیاست خارجی جایگاه ویژه‌ای در دکترین دولت آیت‌الله رئیسی داشت و یکی از حلقه‌های اصلی دولت سیزدهم کشورهای همسایه بود. تحکیم پیوندهای اقتصادی و تجاری و تعامل به هم پیوسته مردمی با همسایگان مدنظر بوده و هست.

سرپرست وزارت خارجه بیان کرد: از روز نخست و ادای سوگند آیت‌الله رئیسی، صداقت و هوشمندی خود را به همسایگان نشان دادند. امروز با کمال خوشبختی موفقیت دولت آیت‌الله رئیسی را شاهد هستیم که این یک دستاورد بزرگ برای کشورهای منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: راه بیرون راندن بیگانگان از منطقه، صرفا در تحکیم پیوندهای دوستی و همکاری‌های موثر و همه جانبه بین همسایگان است.

سرپرست وزارت خارجه ادامه داد: امروز با کمال خوشبختی و موفقیت این ابتکار دولت آیت‌الله رئیسی را در حالی که ایشان در میان ما نیستند در اختیار داریم و این دستاورد بسیار بزرگ برای ملت ایران و کشورها و ملت‌های منطقه است.

وی بیان کرد: در صحبت‌ها با وزیر خارجه عمان درباره موضوع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و نسل‌کشی وحشیانه این رژیم در غزه گفت‌وگو کردیم و بر این موضع متفق بودیم که باید تلاش‌های بیشتر، جدی‌تر و مستمرتری را برای توقف فوری این جنایات علیه مردم مظلوم فلسطین انجام دهیم.

باقری بر تلاش جدی‌تر برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم مظلوم و مقتدر غزه نیز تأکید کرد و افزود: ایران و عمان در این مسیر همانند عرصه‌های دیگر همکاری‌های جدی و موثر در دوره پیش رو خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار