چین: با گذشت ۷۶ سال همچنان شاهد افزایش بی عدالتی به فلسطینی‌ها هستیم

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با هفتاد و ششمین سالگرد «روز نکبت» فلسطین، اظهار داشت: با گذشت ۷۶ سال همچنان شاهد افزایش بی عدالتی به فلسطینی‌ها هستیم.

کد مطلب: ۱۴۷۵۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
چین: با گذشت ۷۶ سال همچنان شاهد افزایش بی عدالتی به فلسطینی‌ها هستیم

به گزارش شبکه تلویزیونی چین، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه۲۶ اردیبهشت) در رابطه با اینکه امروز هفتاد و ششمین سالروز«روز نکبت» در فلسطین است، اظهار کرد: ۷۶ سال پیش، بیش از نیمی از فلسطینی‌ها در جریان جنگ اعراب و اسرائیل از خانه‌های خود بیرون رانده یا از این موقعیت گریختند.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۷۶ سال از این واقعه، هنوز هم شاهد افزایش بی‌عدالتی نسب به فلسطینی‌ها هستیم، افزود: نوار غزه امروز مملو از ویرانه ها است. مجروحان و بیماران نمی توانند به موقع درمان شوند، گرسنگان در تهیه لوازم اولیه مشکل دارند و پناهندگان نمی دانند به کجا بروند. مردم نمی توانند بپرسند، بحران انسانی در غزه تا کی ادامه خواهد داشت؟ و چه زمانی رنج مردم فلسطین پایان می یابد؟

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: پکن با ادامه حملات به رفح مخالف بوده و از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس و عضویت زودهنگام این کشور در سازمان ملل حمایت می‌کند.

این مقام چینی تاکید کرد: پکن به همکاری با جامعه جهانی برای ترویج هر چه سریعتر راه حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مساله فلسطین ادامه خواهد داد تا «روز نکبت» فلسطین برای همیشه به زباله تاریخ‌دان بپیوند و همزیستی مسالمت آمیز فلسطین و اسرائیل محقق شود.

لازم به ذکر است، ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی سالروز ایجاد و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی با آواره کردن ملت فلسطین از سرزمین تاریخی و آباد و اجدادی آنها است. ملت فلسطین یک روز پس از تاسیس این رژیم (۱۵ مه) را «یوم النکبه» یا «روز نکبت» نامیده اند تا یادآور جنایت صهیونیست ها در آواره کردن فلسطینیان و کشتار و درد و رنج آنها و زنده نگه داشتن آن در تاریخ باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار