آکسیوس: آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت

تهران (پانا) - تارنمای «آکسیوس» امروز (یکشنبه) به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به رژیم اسرائیل را به تعویق انداخت.

کد مطلب: ۱۴۷۲۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آکسیوس: آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت

این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: از زمان حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، این اولین بار است که ایالات متحده [ارسال] یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف می‌کند.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز بلافاصله به سوالات پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که جو بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال، دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای «هیل» به تازگی با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنگ غزه و کمک ۲۶ میلیارد دلاری جدید برای رژیم اسرائیل که در کنگره ایالات متحده تصویب شد، نوشت: رئیس جمهوری آمریکا این قانون را در بحبوحه تشدید بحران انسانی در غزه و حمله قریب الوقوع اسرائیل به شهر جنوبی رفح، جایی که بیش از یک میلیون غیرنظامی فلسطینی آنجا پناه گرفته‌اند، امضا کرد.

بر اساس این گزارش، منتقدان سیاست متداول ایالات متحده در قبال اسرائیل، از بایدن خواسته‌اند که از تمایل اسرائیل به سلاح‌های آمریکایی به عنوان اهرم فشار [علیه این رژیم] برای کاهش رنج مردم غزه استفاده کند، جایی که بیش از ۳۴ هزار فلسطینی در طول حدود هفت ماه جنگ، جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر، بیش از ۵۰ عضو دموکرات کنگره آمریکا به تازگی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری این کشور درباره تداوم حمایت تسلیحاتی واشنگتن از تل‌آویو در آستانه عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح هشدار دادند.

بایدن هفته گذشته قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی‌یف را امضا کرد و مدعی شد که این قانون جهان را امن‌تر می‌کند.

حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت بایدن، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا، تاکنون بیش از یک هزار دانشجو دستگیر شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار