پاک‌ آیین در گفت‌وگو با پانا:

سازمان ملل توانایی مقابله با تنش‌های منطقه را ندارد

با سفر امیرعبداللهیان به نیویورک شاهد تبیین طرح جامع ایران برای حل مشکل غزه بودیم

تهران (پانا) - سفیر اسبق ایران در جمهوری آذربایجان گفت سازمان ملل متحد توانایی مقابله با تنش‌ها و ظلم‌هایی که علیه مردم غزه می‌شود را ندارد و فقط به صدور بیانیه یا اظهارات دبیر کل بسنده کرده است.

کد مطلب: ۱۴۶۹۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سازمان ملل توانایی مقابله با تنش‌های منطقه را ندارد

محسن پاک آیین در گفت‌وگو با پانا درخصوص هشدار اخیر دبیر کل سازمان ملل در راستای تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، گفت: «سازمان ملل متحد به دلیل اینکه با وتوی قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا مواجه است، توانایی مقابله با تنش‌ها و ظلم‌هایی که علیه مردم غزه می‌شود را ندارد و فقط به صدور بیانیه یا اظهارات دبیر کل و توصیه‌ به کشورها بسنده کرده است. به همین دلیل در رابطه با حمله و تهاجم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به غزه کارکرد خود را از دست داده است و نتوانسته کار مفیدی انجام دهد.» 

وی به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به نیویورک اشاره کرد و افزود: «سفر آقای امیرعبداللهیان به نیویورک و صحبت ایشان در سازمان ملل متحد ارائه طرح جامع جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکل غزه، فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی بود. این طرح 6 ماده دارد که در اولین بند از طرح ایران برقراری آتش‌بس فوری، کامل و بی‌قید و شرط در تمام مناطق غزه مطالبه شده است. از سازمان ملل نیز خواسته شده که برای این اقدام تلاش کند که انجام شود. بند دوم ایران ارسال کمک‌های انسانی به غزه بوده که طبق این بند باید محاصره انسانی غزه شکسته شود و کمک‌های انسانی تسریع شود.»

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل بیان کرد: «بند سوم ایران درباره ضرورت بازگشت آوارگان فلسطینی بود؛ تمام کسانی که به خاطر این جنگ آواره شدند، باید به سرزمین خود بازگردند. بند بعدی تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی است که به دلیل اینکه برخی از کشورها با ارسال سلاح آنها را به ادامه برای جنایت ترغیب می‌کنند. همچنین بند پنجم درخصوص مجازات آمران و عاملان نسل‌کشی در غزه بود که باید مورد تاکید قرار گیرد. بند 6 نیز در خصوص خروج نظامیان اشغالگر از غزه است. اینها بندهایی بود که جمهوری اسلامی ایران در 6 مرحله مطرح کرده است.» 

وی خاطرنشان کرد: «آقای امیرعبداللهیان در تمامی مصاحبه‌ها و دیدارها پاسخ مقتدرانه اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی را دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل دانست و از آن دفاع کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار