زنگ خطر یونیسف درباره افزایش مرگ‌ومیر کودکان در غزه

تهران (پانا) - یونیسف بار دیگر زنگ خطر درباره افزایش مرگ‌ومیر کودکان و نوزادان در نوار غزه به دلیل گرسنگی و کم‌آبی را به صدا درآورد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
زنگ خطر یونیسف درباره افزایش مرگ‌ومیر کودکان در غزه

«نمی‌توان شرایط فاجعه‌بار کودکان غزه و گرسنگی آن‌ها را با کلمات توصیف کرد». این را سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز در صد و پنجاه و هشتمین روز جنگ غزه گفت.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی وفا، وی خواستار توقف جنگ غزه و پایان دادن به «کابوس ساکنان نوار غزه» شد و اذعان داشت که «کودکان آسیب پذیرترین قشر در جریان قحطی و سوء تغذیه در نوار غزه هستند».

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد ینس لرکه می‌گوید که آغاز مرگ کودکان به دلیل گرسنگی هشداری بی‌سابقه است.

یونیسف پیش از این طی بیانیه‌ای با اشاره به این‌که بیش از 80 درصد کودکان نوار غزه از فقر شدید غذایی رنج می‌برد اعلام کرده بود که غزه به گورستان هزاران کودک  تبدیل شده است و برای هر کسی دیگری هم زندگی در جهنم است». 

 دیگر سخنگوی یونیسف جیمز چندی پیش در یک نشست مطبوعاتی سازمان ملل در ژنو با ابراز تاسف از این که هزاران کودک در جنگ غزه جانشان را از دست‌داده‌اند گفت که «تهدیدها علیه کودکان فراتر از بمب است». کمبود آب و غذا و تروما (آسیب روحی و روانی) و فقدان مراقبت‌های پزشکی از دلایل دیگر کشته شدن کودکان است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای سوء تغذیه و کمبود آب در بیمارستان‌های نوار غزه به 27 نفر رسیده است. البته این آمار تنها مربوط به شهدایی است که در بیمارستان بوده‌اند. قحطی در شمال غزه به درجه «کشنده و مرگبار» رسیده است و شمار زیادی از ساکنان نوار غزه به ویژه در بخش‌های شمالی در سکوت و به تدریج در حال مرگ بر اثر گرسنگی و کم آبی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار