آمادگی روسیه برای میزبانی دوباره نشست گروه‌های فلسطینی

تهران (پانا) - معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد این کشور آمادگی دارد تا دوباره در صورت تمایل گروه‌های فلسطینی میزبان نشست آنها برای تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین باشد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی روسیه برای میزبانی دوباره نشست گروه‌های فلسطینی

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه تایید کرد که روسیه آماده است تا نشست جدیدی با حضور گروه های فلسطینی را در خاک خود برای حل مسئله تشکیل دولت وحدت ملی برگزار کند و این نشان می دهد که طرف‌های فلسطینی تمایل به برگزاری مجدد نشست مسکو دارند.

رایزنی ها و نشست نخست گروه‌های فلسطینی به مدت دو روز و با شرکت همه جناح های فلسطینی در مسکو از ۲۹ فوریه تا ۱ مارس انجام شد. و پس از این نشست نیز بیانیه مشترکی به تصویب رسید.

پس از این دیدار، موسی ابومرزوق، معاون دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد «حماس برای تشکیل یک دولت واحد فلسطینی، اختلافات غیر قابل حلی را با دیگر جناح‌ها نمی‌بیند.»

به گفته ابومرزوق «جناح‌های فلسطینی در مسکو با ادامه مذاکرات به شرط برگزاری نشست جدیدی در آینده نزدیک موافقت کردند. موضوع اصلی در دستور کار، سازوکار تشکیل دولت وحدت ملی و مسئولیت آن است.»

در بیانیه جناح‌های فلسطینی آمده است «جناح‌های فلسطینی توافق کردند که نشست‌هایشان در دورهای آینده گفت‌وگو برای رسیدن به یک وحدت ملی فراگیر که شامل همه نیروها و جناح‌های فلسطینی در چارچوب سازمان آزادی‌بخش فلسطین، تنها نماینده مشروع مردم فلسطین، ادامه خواهد یافت»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار