کنعانی:

اقدام کمیته حقیقت‌یاب شورای امنیت اقدامی سیاسی است/ ایران به زورگویان باج نداده و نخواهد داد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما فعالیت کمیته حقیقت‌یاب شورای امنیت را یک اقدام سیاسی تلقی می‌کنیم، گفت این کشورها به دنبال باج‌گیری از کشورهای مستقل هستند؛ ایران به زورگویان باج نداده و نخواهد داد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اقدام کمیته حقیقت‌یاب شورای امنیت اقدامی سیاسی است/ ایران به زورگویان باج نداده و نخواهد داد

ناصر کنعانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص شرایط ایجاد آتش بس و توقف جنگ در غزه، اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه بیش از ۵ ماه از جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه گذشته است، ناکارآمدی جامعه جهانی به خصوص سازمان ملل و شورای امنیت ثابت شد. در سایه حمایت سیاسی و استفاده از حق وتو و حمایت مستمر تسلیحاتی و حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی شاهد بودیم که شورای امنیت سازمان ملل در انجام وظیفه خود ناکام بوده است. انتظار داشتیم که سازمان همکاری اسلامی با استفاده از ابزارهای فشاری که در اختیار دارد نقش بازدارنده خود را در توقف جنگ ایفا کند اما متاسفانه چنین چیزی را شاهد نیستیم. وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا مانع از توقف جنگ شد. آمریکا تلاش می‌کند با ارسال کمک‌های نمادین و مضحک انسان‌دوستانه وجهه جنگ طلبانه خود را نزد افکار عمومی دنیا اصلاح کند. 

وی در خصوص کمک رسانی به مردم غزه، گفت: موضوع کمک‌رسانی و ارسال کمک به غزه در دستور کار جمهوری اسلامی ایران است. از طریق مصر رایزنی‌های دیپلماتیک بسیاری انجام دادیم. کمک‌های انسان‌دوستانه اعزام و ارسال شده است. در گفت‌و‌گو با دبیر کل سازمان ملل اولویت کمک‌رسانی از موضوعات مهم در دستور کار ما بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره گزارش کمیته حقیقت‌یاب شورای امنیت سازمان ملل، بیان کرد: مواضع ما در این زمینه رسما اعلام شد. ما فعالیت هیات حقیقت یاب را یک اقدام سیاسی تلقی می‌کنیم. اعتبار شورای حقوق بشر سازمان ملل زیر سوال خواهد رفت. اینها به دنبال باج‌گیری از کشورهای مستقل هستند. ایران به زورگویان باج نداده و نخواهد داد.  این کشورها به پرونده سیاه حقوق بشری خود بیاندازند و به دولت و ملت ایران اتهام وارد نکنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص دیدار علی باقری با انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا نیز اظهار کرد: این دیدارها به منظور بررسی و تبادل نظر درباره موضوعات دو جانبه، همواره در دستور کار بوده است و دیدار اخیر هم در ادامه نشست‌های گذشته بوده است. به دلیل نقشی که اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام دارد، یکی از موضوعات بحث، پیرامون مذاکرات رفع تحریم‌ها بود. ما پایبند به میز مذاکره هستیم و اگر طرف مقابل اراده داشته باشد، مذاکرات را جمع‌بندی می‌کنیم و کشورهایی که یک‌جانبه از برجام خارج شدند، می‌توانند دوباره به تعهدات خود بازگردند.

ادامه دارد ...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار