سیبویه در گفت‌‌وگو با پانا:

آمریکا مایل نیست جنگ غزه پایان یابد/ مذاکرات برجام متوقف باقی خواهد ماند

تهران (پانا) - سفیر اسبق ایران در عمان با بیان اینکه آمریکا مایل نیست جنگ غزه پایان یابد، گفت اخیرا بایدن اعلام کرده که ارتش امریکا در مرز غزه به مردم کمک رسانی و امدادرسانی کند که این هم شعاری بیش نیست و بایدن برای کسب رای مسلمانان آمریکا چنین شعارهایی سر می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا مایل نیست جنگ غزه پایان یابد/ مذاکرات برجام متوقف باقی خواهد ماند

آناهیتا یاوری - علی اکبر سیبویه در گفت‌‌وگو با پانا ضمن اشاره به آخرین وضعیت غزه، اظهار کرد: «از آنجایی که نتانیاهو از تندترین گروه‌های اسرائیل است و به دنبال برچیدن زندگی مردم فلسطین از کل نوار غزه است، قصد دارد مردم غزه را به جنوب بفرستد و با همکاری رئیس جمهور فعلی مصر، آنها را به صحرای سینا منتقل کند.»

وی افزود: «چنانچه در سال 1948 وقتی اسرائیل از نوار ساحلی به فلسطین حمله کرد، فلسطینیان به خاک اردن رفتند. انگلیس به ملک حسین دستور داد که تابعیت اردنی به فلسطینیان داده شود. چنین طرحی برای مردم غزه نیز در نظر گرفته شده است و اینها چاره ای جز اقامت در صحرای سینا ندارند.»

سفیر اسبق ایران در عمان بیان کرد: «مصر امروز مرز را به روی مردم غزه بسته است و اسرائیل امروز در کنار لندن و واشنگتن آنجا حاکم است. این سناریو وجود دارد بنابراین محدوده مرز رفح هرروز تنگ‌تر می‌شود تا در نهایت آوارگان فلسطینی به صحرای سینا بروند.»

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: «حمایت کشورها از مردم غزه تنها شعار و حرف است. امروز شاهد هستیم بایدن رای مسلمانان را از دست داده است. دموکرات‌ها و جمهوری خواهان طرفدار اسرائیل هستند.»

سیبویه با بیان اینکه افق پیش رو یک افق گسترش جنگ در لبنان است، گفت: «اخیرا بایدن اعلام کرده که ارتش امریکا در مرز غزه به مردم کمک رسانی و امدادرسانی کند که این هم شعاری بیش نیست و بایدن برای کسب رای مسلمانان آمریکا چنین شعارهایی سر می‌دهد. در محموع آمریکا مایل نیست که جنگ غزه پایان یابد این را هم در حرف‌های رسمی‌شان اعلام کرده‌اند.»

موضع ترامپ به نفع اسرائیل خواهد بود

وی در خصوص مذاکرات احیای برجام نیز اظهار کرد: «مذاکرات برجام کاملا متوقف شده است و متوقف باقی خواهد ماند. وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌و‌گوی اخیر با وزیر خارجه عمان از نقش میانجیگری این کشور برای احیای مذاکرات برجام تشکر کرد و گفت این آمریکاست که امروز از مذاکرات جلوگیری کرده ‌و مایل نیست مذاکرات از سر گرفته شود.»

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: «چه بسا ممکن است مجددا ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود. ترامپ هم همان کسی است که برجام را پاره کرد. موضع ترامپ همواره به نفع اسرائیل بوده و خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار