پنتاگون استفاده از جنگنده‌های اف-۳۵ در اوکراین را رد کرد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعای نگ انج هن وزیر دفاع سنگاپور مبنی بر استفاده واشنگتن از جنگنده‌های اف-۳۵ در اوکراین را رد کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
پنتاگون استفاده از جنگنده‌های اف-۳۵ در اوکراین را رد کرد

به گزارش اسپوتنیک، پاتریک رایدر با بیان اینکه مناسب نیست که من به نمایندگی از وزارت دفاع سنگاپور صحبت یا سعی کنم نظرات آنها را روشن کنم اما می‌توانم تائید کنم که ایالات متحده از جنگنده‌های اف-۳۵ در اوکراین استفاده نمی‌کند.

وی افزود: حمایت ما از اوکراین همیشه بر اساس ارائه تسلیحاتی متمرکز بوده که خودشان دانش و توانایی استفاده از آنها را در جنگ علیه روسیه در اختیار دارند.

وزیر دفاع سنگاپور پیش‌تر در جلسه کمیته تدارکات عمومی پارلمانی این کشور گفت که ایالات متحده از جنگنده‌های اف-۳۵ برای مکان‌یابی و شناسایی سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در اوکراین استفاده کرده و این اطلاعات را با شرکای خود در ناتو به اشتراک گذاشته است.

ارسال کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با تدارک مهمات توپخانه و آموزش نیروهای این کشور آغاز شد و به اهدای تانک، خودروهای زرهی، سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی، موشک‌ها و بمب‌های خوشه‌ای افزایش یافت.

در همین حال مسکو بارها نسبت به ادامه ارسال تسلیحات غربی به اوکراین هشدار داده و گفته است که این اقدام، فقط به طولانی‌تر شدن این درگیری خواهد انجامید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار