دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس در غزه شد

تهران (پانا) - دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز یکشنبه بار دیگر خواهان برقراری آتش بس در نوار غزه و رساندن کمک‌های انسانی به اهالی این منطقه شد.

کد مطلب: ۱۴۶۱۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس در غزه شد

جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در نشست مشترک اعضای این شورا و نمایندگان مغرب، اردن و مصر گفت: ما بر ایستادگی در کنار ملت فلسطین در غزه تاکید می‌کنیم و خواستار توقف جنگ هستیم.

وی افزود: ما همچنین خواستار ارسال کمک‌های انسانی و امدادی به نوار غزه هستیم.

وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز یکشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۹ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰ شهروند فلسطینی را شهید و ۱۷۷ نفر دیگر را زخمی کرد و بدین ترتیب شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۰ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

این وزارتخانه افزود: در این مدت، ۷۱ هزار و ۷۰۰ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.

با گذشت نزدیک به ۵ ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی که تلاش میانجی ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان به جنایت خود ادامه داده و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه ای دیگر هستند.

رژیم صهیونیستی در کنار تجاوزهای بی وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بار تر کرده است.

روزهای اخیر شاهد ریختن محموله هایی از مواد غذایی از آسمان برای اهالی شمال نوار غزه بوده است که با واکنش برخی از شخصیت های سیاسی و نهادهای امداد رسان رو به رو شده است.

«احمد السید النجار» یک تحلیلگر مصری با انتقاد از ارسال هوایی کمک به ساکنان نوار غزه، این نوع کمک را توهین به بشریت دانست و خواستار رسیدن کمک‌ها از راه زمینی شد.

وی با اشاره به روی آوردن اردن به این روش، تاکید کرد: ارسال هوایی با اجازه رژیم جنایتکار صهیونیستی انجام شده است.

این تحلیلگر مصری اضافه کرد: اقدام انسانی این است که کمک ها زمینی یا از طریق دریا به طرف محلی تحویل داده تا میان نیازمندان توزیع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار