ادعای آژانس انرژی اتمی درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران

تهران (پانا) - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با افزایش ۱۰۳۸.۷ کیلوگرمی از زمان گزارش قبلی به ۵۵۲۵.۵ کیلوگرم رسیده است.

کد مطلب: ۱۴۶۱۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ادعای آژانس انرژی اتمی درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود که به رصد رویترز رسیده است، اعلام کرده که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با افزایش ۱۰۳۸.۷ کیلوگرمی از زمان گزارش قبلی به ۵۵۲۵.۵ کیلوگرم رسیده است.

رویترز به نقل از آژانس اتمی اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با خلوص ۶۰ درصد با کاهشی ۶.۸ درصدی به ۱۲۱.۵ کیلوگرم رسیده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با خلوص ۲۰ درصد با افزایشی به ۷۱۲.۲ کیلوگرم رسیده است.

همان زمان محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب ضوابط و توافق های پادمانی صورت می‌گیرد.

ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت تا توازن در اجرای این توافق را برقرار کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که تدابیر صورت گرفته برگشت پذیر بوده و هرزمان که سایر طرف‌ها به طور کامل به تعهدات‌شان عمل کنند ، ایران نیز متقابلا رفتار خواهد کرد.

محسن نذیری اصل سفیر کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین چندی پیش گفت: «به رغم فضاسازی‌های صورت گرفته، جمهوری اسلامی ایران همکاری مثال زدنی با آژانس دارد.» وی تصریح کرد: «این آمار بسیار بالایی است و در بین کشورهایی که موافقتنامه پادمان جامع را اجرا می‌کنند، بی‌سابقه است.»

بر اساس برنامه اعلام شده دور آتی نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده در وین برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار