میزان محبوبیت جو بایدن به ۳۸ درصد کاهش یافت

تهران (پانا) - محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

کد مطلب: ۱۴۶۰۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
میزان محبوبیت جو بایدن به ۳۸ درصد کاهش یافت

به گزارش صداوسیما، در جریان انتخابات ریاست جمهوری که برای ماه نوامبر در آمریکا برنامه ریزی شده است، میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور به پایین‌ترین حد خود رسیده است. طبق آخرین نظرسنجی گالوپ، محبوبیت بایدن در این ماه جاری میلادی به ۳۸ درصد کاهش یافت.

این میزان محبوبیت تنها یک درصد با پایین‌ترین سطح محبوبیت بایدن در گذشته فاصله دارد. اکثریت رأی‌دهندگان آمریکایی از دولت بایدن ناراضی هستند. این نظرسنجی که بیش از هزار آمریکایی در آن شرکت کرده‌اند، نشان می‌دهد که تنها ۳۸ درصد از پاسخ دهندگان، ریاست جمهوری بایدن را تایید می‌کنند، در حالی که اکثریت ۵۹ درصدی نقش او را به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا تایید نمی‌کنند.

این نظرسنجی از اول تا بیستم ماه فوریه انجام شده است. آخرین میزان محبوبیت بایدن ۳ درصد کمتر از رتبه او در ژانویه است که ۴۱ درصد بود. پیش از این، رئیس‌جمهور آمریکا در نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط موسسه گالوپ در ماه‌های آوریل، اکتبر و نوامبر ۲۰۲۳، محبوبیت کم سابقه ۳۷ درصدی را برای ثبت کرده بود.

در این نظرسنجی، میزان محبوبیت بایدن براساس پنج موضوع کلیدی بررسی شده که به ترتیب عبارتند از: وضعیت اوکراین، اقتصاد آمریکا، روابط خارجی، مهاجرت، و در نهایت، جنگ در غرب آسیا.

بایدن کمترین نمره را در مهاجرت به دست آورده و تنها ۲۸ درصد از رای دهندگان سیاست‌های مهاجرتی او را تایید کردند. این نظرسنجی در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد سن بایدن انجام می‌شود. اخیرا، بایدن نشست‌های مربوط به جمع آوری کمک‌های مالی را پشت در‌های بسته برگزار می‌کند.

این حرکت، باعث شده توجه خیلی‌ها به این سئوال جلب شود که آیا این پیرمرد ۸۱ ساله واقعا خواهد توانست از پس سختی‌های کار ریاست‌جمهوری برای یک دوره دیگر برآید یا خیر. با این حال، دولت بایدن هرگونه نگرانی در این زمینه را رد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار