رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون:

مسابقات فرهنگی هنری نماد کار پرورشی است

بردخون،بوشهر(پانا)_ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: مسابقات فرهنگی هنری مدارس نماد کار پرورشی است.

کد مطلب: ۹۶۲۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات فرهنگی هنری نماد کار پرورشی است

ظهیر محمودی در نشست معاونان و مربیان پرورشی مدارس منطقه بردخون اظهار داشت: یکی از ابتکارات انقلاب اسلامی در ایران و تلاش‌های پیگیر یاران امام راحل مانند شهیدان رجایی و باهنر، تشکیل و گسترش نهاد مقدس امور تربیتی در مدارس کشور بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون افزود: فعالیت‌های پرورشی در مدارس تاثیر سازنده و چشمگیری در نهادینه سازی تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان دارد.

وی اضافه کرد: از شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، چهار ساحت آن به طور مشخص در حوزه پرورشی و تربیتی است چرا که مهم‌ترین و مؤثرترین رسالت نظام تعلیم و تربیت، کار تربیتی و پرورش انسان است.

محمودی با بیان اینکه آموزش هنگامی سودمند است که با فعالیت های پرورشی همراه شود، گفت: مسابقات فرهنگی هنری یکی از وظایف حوزه پرورشی است زیرا مسابقات فرهنگی هنری مدارس نماد کار پرورشی است و از این راه استعدادهای دانش آموزان شناخته می شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون ادامه داد: رقابت سالم و سازنده بین دانش آموزان و کسب مقام در مسابقات استانی و کشوری ضروری است اما مهم تر از آن ایجاد انگیزه و مشارکت بیشتر دانش آموزان در فعالیت های گروهی و مسابقات است.

وی ابراز داشت: بچه ها استعداد و توان زیادی دارند اما ضرورت دارد دست آنان را بگیریم و با هدف گذاری و بهره مندی از تجارب دیگر، مسیر پیشرفت و تعالی را هموار کنیم و ایده ها و خلاقیت ها را پرورش دهیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون عنوان کرد: مطالعه و تحقیق لازمه کار پرورشی است که باید مطالعه و کتابخوانی را در مدارس گسترش دهیم و دانش آموزان را با کتاب آشنا کنیم تا اعتماد به نفس آنان تقویت شود.

حیدر مغدانی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره نیز گفت: برنامه های حوزه پرورشی شامل انتخابات شورای دانش آموزی، نمایشگاه کتاب، مسائل بهداشتی مدارس، پرسش مهر ریاست جمهوری، ثبت مسابقات در سامانه همگام و تدوین برنامه های عملیاتی مدارس است که در سال تحصیلی اجرایی می شود.

در ادامه کارشناسان حوزه پرورشی و معاونان و مربیان پرورشی ضمن بیان برنامه های خود، مطالبات و خواسته های خود را مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار