فرماندار تنگستان:

پروژه‌های پیشران در تنگستان اجرا می‌شود/ لزوم تامین اعتبارات ملی

تنگستان(پانا) - فرماندار تنگستان گفت برای توسعه همه جانبه و پایدار شهرستان تنگستان اجرای پروژه‌های پیشران در حوزه‌های راه، راه‌آهن، آموزش، شیلات، بندری و تجاری الزامی است.

کد مطلب: ۱۴۶۶۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
 پروژه‌های پیشران در تنگستان اجرا می‌شود/ لزوم تامین اعتبارات ملی

احمد لطفی در نشست با منتخب مردم شریف دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای توسعه همه جانبه و پایدار شهرستان تنگستان اجرای پروژه‌های پیشران در حوزه‌های راه، راه‌آهن، آموزش، شیلات، بندری و تجاری الزامی است.

وی افزود: با توجه به نگاه عدالت محوری که در دولت سیزدهم در توزیع اعتبارات وجود دارد فرصت مناسبی است که هم دولت و هم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به پروژه‌های مهمی که نقش بسیار مؤثری در توسعه پایدار شهرستان تنگستان می‌تواند ایفا کند بپردازند.

نماینده عالی دولت در تنگستان یاد آور شد: پروژه‌ای پیشران در توسعه شهرستان در حوزه راه شامل بزرگراه اهرم به برازجان، دلوار به دیر، اهرم به دلوار و دلوار به کری، ریلی (راه‌آهن) است.

ایشان پروژه مهم حوزه کشاورزی را اصلاح ساختار نخیلات دانست و اشاره کرد: سدسازی، اسکله و بندرسازی، شیلاتی، برقی، اقتصادی و... از دیگر پروژه‌های پیشران است.

لطفی تاکید کرد: بزرگراه اهرم به برازجان و همچنین دلوار به دیر علی رغم اینکه سال‌ها غیر فعال بود با اعتباراتی که از محل سفرهای اول و دوم رئیس جمهور تخصیص داده شد در حال حاضر فعال هستند.

وی ادامه داد: راه آهن هم با تأمین منابع مورد نیاز از محل صندوق توسعه ملی از طریق تهاتر با نفت در حال حاضر فعال است و در سال ۱۴۰۳ نیز فاز دوم کار که از اهرم به سمت بوشهر به طول ۳۷ کیلومتر است آغاز خواهد شد.

لطفی افزود: در بخش سدسازی هم سد باهوش از سال گذشته در مجاورت شهر اهرم آغاز شده است و بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مستلزم این است منابع با سرعت بیشتر تزریق شود تا فرایند اجرای آن مطابق با برنامه پیش برود و در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

فرماندار تنگستان در پایان خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۰ درصد و در سال ۱۴۰۲، ۶۰ درصد اعتبارات تملک دارایی استانی تخصیص داده شده است برای توسعه طرح‌های پیشران باید از ظرفیت ملی استفاده کرد.

خبرنگار سجاد زنده بودی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار