در مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

مدیرجدید آموزش و پرورش شهرستان کنگان معرفی شد

بوشهر (پانا) - در آیینی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان کنگان معرفی شد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرجدید آموزش و پرورش شهرستان کنگان معرفی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر ، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان کنگان با بیان اینکه رسالت اصلی معلمان انسان سازی است، گفت: برای پرورش انسان مطلوب جامعه اسلامی، باید رویکردها و برنامه‌ها بر مبنای تفکر اسلامی باشد.

علی موحدی افزود: در سند تحول بنیادین، محصول نهایی دستگاه تعلیم و تربیت، پرورش دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی تعریف شده است. دانش‌آموز که بتواند که به مراتبی از حیات طیبه دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه معلم بتواند نقش مهم خود را در سازندگی انسان به خوبی ایفا کند باید شان و کرامت او حفظ شود.

موحدی تاکید کرد: اولین عامل موثر در حفظ و ارتقاء کرامت معلمی، خود فرهنگیان هستند. معلم باید نقش خود را در ساختن انسان باور داشته و بر اهمیت این وظیفه عالِم و آگاه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: عامل دوم در پاسداشت شان و حرمت معلم، تامین زیرساخت‌ها و ابزارهای لازم انسان سازی توسط آموزش و پرورش است که می توان به زیرساخت‌ها و ابزارهایی همچون ایجاد شرایط رشد علمی فرهنگیان و تامین شرایط رفاهی اشاره کرد.

موحدی با بیان اینکه عامل سوم نقش آفرینی دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های با ماموریت فرهنگی است، افزود: رسانه ملی با تولید اخبار مناسب و تهیه فیلم و کلیپ می‌تواند کمک موثری در تحقق این مهم داشته باشد.

وی عنوان کرد: همه باید بدون منت در کنارآموزش و پرورش باشند اما ما کمتر شاهد نقش آفرینی دستگاه‌های اجرایی بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما در آموزش و پرورش به مسئولیت‌ها امانت داری است و معتقدیم مسئولیت در دستگاه تعلیم و تربیت، مهمترین و خطیرترین امانت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با قدردانی از تلاش‌های صادقانه مدیرسابق آموزش و پرورش کنگان گفت: دراین شهرستان نیروهای توانمند زیادی وجود دارد که بر روی نام احمد بحرینی پور که سوابق روشنی داد اجماع شد.

موحدی تاکید کرد: از مدیر جدید می خواهم با حفظ حرمت و کرامت همه فرهنگیان و با استفاده از خرد جمعی به سمتی حرکت کند که آموزش و پرورش این شهرستان بر قله استان قرار گیرد.

امام جمعه کنگان با بیان اینکه آمورش و پرورش نقش مهمی در بالندگی هر شهر و منطقه دارد، گفت: اگر آموزش و پرورش و همه مراکز علمی به وظیفه ذاتی به شایستگی عمل کند، مشکلات جامعه به حداقل می رسد.

حجت الاسلام محمود محمودی افزود: اگر چه من در استخدام آموزش و پرورش نیستم، اما خود را معلم می‌دانم.

وی با بیان اینکه در روایات از علم به عنوان عامل اقتدار یاد شده است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره و به ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب بر تولید علم و آموزش تاکید کرده است.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به رسالت انسان سازی توسط آموزش و پرورش ادامه داد: هزینه کردن در این دستگاه انسان ساز در واقع سرمایه گذاری برای آینده است.

وی با بیان اینکه فرهنگیان جهادگران عرصه تعلیم و تربیت هستند، خاطرنشان کرد: چون آموزش و پرورش منشا توسعه پایدار در منطقه است باید با در نخبه پروری و توسعه علم و دانش کوشش مضاعف داشته باشیم.

امام جمعه کنگان با اشاره به شرایط کرونایی یادآور شد: معلمان در این دوره با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، خدمات موثری را ارائه داده‌اند.

وی تدین، قدرشناسی و تعامل سازنده با سایر دستگاه های اجرایی را از ویژگی‌های مدیر سابق آموزش و پروزش کنگان دانست و بیان کرد: مدیرجدید چهره ای آشنا و با سوابق اجرایی عالی و از خانواده شهدا و جامعه ایثارگری و از ارکان اصلی ستاد نمازجمعه است.

مدیر سابق آموزش و پرورش کنگان گفت: زمانی که مسئولیت آموزش و پرورش را تحویل گرفتم، 10پروژه آموزشی با وجود حدود 20-30 درصد پیشرفت فیزیکی، عملیات ساخت آنها یا کند و یا متوقف شده بود.

امین محمدداد افزود: با همکاری نماینده مردم مجلس و فرمانداری، روند اجرای پروژه‌ها سرعت گرفت و مدرسه ای که حدود 11 سال عملیات آن متوقف شده بود، در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری کلاس‌های کنکور، تعداد دانش‌آموزان پذیرفته شده در رشته های خوب دانشگاهی افزایش یافته است.

محمدداد عنوان کرد: چون در دو سال گذشته، آموزش‌های مدارس به شیوه غیرحضوری بود به همین دلیل در برخی از شاخص‌ها نتوانستیم اهداف مدنظر را به خوبی محقق کنیم.

مدیرجدید آموزش و پرورش شهرستان کنگان گفت: با وجود میل باطنی چون احساس تکلیف کردم این مسولیت را پذیرفتم و امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی باشم.

احمد بحرینی‌پور افزود: از امروز که معارفه شده‌ام شمارش معکوس برای تودیع شروع شده است و از خداوند متعال توفیق می‌خواهم تا از این امانت سپرده شده خوب محافظت کرده تا شرمنده خون شهدا نشوم.

وی ادامه داد: با همکاری و تعامل صمیمانه و بهره گیری از نظر و اندیشه فرهنگیان شهرستان تلاش می‌کنیم اقدامات موثری بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین برداریم.

بحرینی‌پور تاکید کرد: ارتقا و بهبود مدیریت و رهبری مدارس، توسعه و تامین منابع انسانی با استفاده از ظرفیت دانش آموزان خلاق و مستعد از طریق انتخاب رشته‌های دبیری و معلمی، تقویت برنامه‌های مشارکتی همانند شورای آموزش و پرورش، تقویت و توسعه فضا و امکانات پشتیبانی و مدیریت منابع مالی و ارتقا سلامت و نشاط در مدارس از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان کنگان است.

در این مراسم از تلاش‌های امین محمدداد تجلیل و احمد بحرینی پور به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان کنگان معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار