دانشآموزان دبیرستان فاطمیه ناحیه ۱ کرج:
کلاسهای هوشمند پل ارتباطی میان دانشآموزان و معلمان است
کرج(پانا) -جمعی از دانشآموزان دبیرستان فاطمیه ناحیه ۱ کرج بیان کردند: کلاسهای هوشمند نهتنها ابزار آموزشی، بلکه پلی برای ایجاد ارتباط بهتر میان دانشآموزان و معلمان است؛ ارتباطی که میتواند آینده آموزش در مدارس کشور را روشنتر سازد.
ورود فناوریهای نوین آموزشی به مدارس، بهویژه استفاده از کلاسهای هوشمند، توانسته فضای یادگیری دانشآموزان را دگرگون کند به گونهای که بهرهگیری از ابزارهای هوشمند، انگیزه آنان را برای یادگیری افزایش داده است.
زهرا احمدی، دانشآموز پایه یازدهم، با اشاره به تأثیر تصاویر و ویدئوهای آموزشی در گفتوگو با پانا بیان کرد: «وقتی معلم از امکانات کلاس هوشمند استفاده میکند، درس برای ما زنده و ملموستر میشود.دیگر فقط خواندن متن کتاب نیست،بلکه میتوانیم مفاهیم را بهصورت تصویری ببینیم و بهتر درک کنیم.همین موضوع برای من باعث میشود علاقه بیشتری به مطالعه پیدا کنم و حتی در خانه هم دنبال منابع تکمیلی باشم.»
مریم رضایی، دانشآموز پایه دوازدهم نیز در این زمینه افزود:«کلاسهای هوشمند فرصت مشارکت بیشتری به ما میدهد.وقتی معلم پرسشی مطرح میکند،میتوانیم پاسخها را روی صفحه نمایش وارد کرده یا در بحثهای گروهی شرکت کنیم. این تعامل باعث میشود احساس کنیم بخشی از روند آموزش هستیم، نه فقط شنونده. همین حس مشارکت، اعتمادبهنفس ما را بالا برده و انگیزه تلاش بیشتر را در ما ایجاد کرده است.»
فاطمه موسوی، دیگر دانشآموز پایه دهم کلاسهای هوشمند را در روند آموزش بسیار موثر دانست و اظهار کرد: «من همیشه از درس ریاضی اضطراب داشتم، اما وقتی معلم با نرمافزارهای آموزشی مسائل را توضیح داد،فهمیدن آنها برایم سادهتر شد.حالا نهتنها ترس از ریاضی برای من کمتر شده، بلکه به این درس علاقه پیدا کردهام. کلاس هوشمند برای من یعنی یادگیری همراه با آرامش و بدون فشار میباشد.»
کارشناسان آموزشی نیز معتقد هستند که فناوریهای نوین، علاوهبر افزایش کیفیت آموزش، میتوانند انگیزه و علاقه دانشآموزان را به شکل چشمگیری تقویت کنند. تجربه این ۳ دانشآموز نشان میدهد که کلاسهای هوشمند نهتنها ابزار آموزشی، بلکه پلی برای ایجاد ارتباط بهتر میان دانشآموزان و معلمان است؛ ارتباطی که میتواند آینده آموزش در مدارس کشور را روشنتر سازد.
ارسال دیدگاه