دبیر مطالعات اجتماعی دبیرستان شهیدنواب صفوی (۱) ناحیه ۴ کرج :

روش تدریس معلم باید بر اساس نیازها، محتوا و شرایط محیط آموزشی باشد

کرج(پانا)- دبیر مطالعات اجتماعی دبیرستان شهیدنواب صفوی (۱) گفت: انتخاب روش تدریس مناسب باید براساس نیازها، محتوا، مخاطبان و شرایط محیط آموزشی صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۶۴۱۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
 روش تدریس معلم باید بر اساس نیازها، محتوا و شرایط محیط آموزشی باشد

سیدرامین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا عنوان کرد:« پیش‌خوانی سریع دروس باعث می شود که دانش‌آموز با کلیات محتوای درسی آشنا شود و نکات کلیدی را شناسایی کند همین امر باعث می‌شود دانش‌آموز تمرکز بیشتری بر روی مطالب درسی داشته باشد و درس را بهتر بفهمد.»

وی افزود:«هر روش تدریس دارای مزایا و محدودیت‌های خاص خود است.انتخاب روش تدریس مناسب باید براساس نیازها، محتوا، مخاطبان و شرایط محیط آموزشی صورت گیرد.»

 سعیدی در استفاده از  ترکیب روش‌های مختلف برای بهینه‌سازی فرایند آموزش  عنوان کرد :«هدف اصلی از  این روش توسط معلم در کلاس درس همیشه به صورت بهبود فرآیند یادگیری و ایجاد تجربه‌ آموزشی موثر و مفید برای دانش‌‌آموزان است.»

دبیر درس مطالعات اجتماعی ادامه داد:«دانش‌آموزان مطالب درسی را قبل از تدریس معلم در کلاس درس باید روخوانی یا مرور روزنامه‌وار کنند این عامل  باعث می شود تعدادی سوال برای دانش‌آموز هنگام مرور ایجاد می‌شود که ذهنش را به چالش می‌کشد زیرا سوالاتی که پاسخ آن‌ها را دانش‌آموز نمی‌داند در پیش مطالعه به آن‌ها می‌رسد همین پیش‌خوانی، یادگیری را برای دانش‌آموز عمیق‌ترمی کند.»

سعیدی تصریح کرد:«پیش‌خوانی سریع دروس باعث می شود که دانش‌آموز با کلیات محتوای درسی آشنا شود و نکات کلیدی را شناسایی کند همین امر باعث می‌شود وی تمرکز بیشتری بر روی مطالب درسی داشته باشد و درس را بهتر بفهمد.»

وی در پایان متذکر شد:« دانش‌آموزانی که از قبل مطالعه نمی‌کنند ممکن است نتوانند به سرعت اطلاعات را پیدا کنند.این دانش‌آموزان در نهایت مجبور می‌شوند در کلاس، مطالب بیشتری را یادداشت کنند تا مطمئن شوند چیزی را از دست نمی‌دهند همین  امر موجب کاهش تمرکز و یادگیری آنان می‌شود.»

 

 

 

خبرنگار : دانش‌آموز:امیرعلی نجفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار