معلم کرجی در گفت‌وگو با پانا:

برنامه‌های منظم قرآنی، نقش قابل‌توجهی در کاهش رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان دارد

کرج(پانا) -یکی از معلمان استان البرز گفت: برنامه‌های منظم قرآنی،نقش قابل‌توجهی در کاهش رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان دارد.

کد مطلب: ۱۶۳۶۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های منظم قرآنی، نقش قابل‌توجهی در کاهش رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان دارد

علی صالح  در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:« بررسی میدانی از چند مدرسه و مرکز فرهنگی کرج نشان می‌دهد اجرای برنامه‌های منظم قرآنی، علاوه‌بر آرامش روحی و روانی نقش قابل‌توجهی در کاهش رفتارهای پرخطر و ارتقای آرامش رفتاری در میان دانش‌آموزان دارد. »

وی افزود :« برگزاری کلاس‌های مفاهیم اخلاقی قرآن باعث افزایش همکاری، مهربانی و کاهش درگیری‌های در بین‌ دانش‌آموزان می‌شود.»

صالح  ادامه داد:«دانش‌آموزانی که در طرح‌های قرآنی شرکت می‌کنند، مسئولیت‌پذیرتر شده‌اند و مهارت کنترل خشم در آن‌ها کاملاً قابل مشاهده است.»

این معلم  اضافه کرد:« جلسات هفتگی تلاوت، تدبر و کارگاه‌های خانواده‌محور قرآنی، موجب کاهش تنش‌های خانوادگی و بهبود ارتباط نوجوانان با والدین گردیده

 وی بیان کرد :« این گزارش نشان می‌دهد افزایش مشارکت نوجوانان کرجی در فعالیت‌های گروهی قرآنی، حس تعلق اجتماعی آنان را تقویت کرده و فاصله آن‌ها را از محیط‌های آسیب‌زا بیشتر کرده است.»

صالح در پایان گفت :« خواستار توسعه برنامه‌های قرآنی در مدارس و محلات برای تقویت رویکرد پیشگیری اجتماعی هستم.»

 

خبرنگار : دانش‌آموز:بنیتا شیرین کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار