معاون دبیرستان فرزانگان ۵ شهرستان هشتگرد:
ملاک اصلی دانش بر حسب کیفیت یادگیری و پیشرفت تحصیلی است
هشتگرد(پانا)- معاون دبیرستان فرزانگان ۵ شهرستان هشتگرد در رابطه با امکانات مدارس گفت: دانش، صرفاً داشتن ابزار و امکانات مدرسهای خوب نیست ، ملاک اصلی دانش بر حسب کیفیت یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان است.
فرشته عزیزی در گفتوگو با پانا عنوان کرد:«وجود کلاسهای هوشمند، آزمایشگاههای مجهز، کتابخانههای فعال، فضاهای آموزشی استاندارد و ابزارهای کمکآموزشی به دانشآموزان کمک میکند تا مفاهیم درسی را عمیقتر درک کرده و مهارتهای کاربردی خود را افزایش دهند.»
وی افزود:« هرچه مدارس از نظر امکانات آموزشی غنیتر باشند، انگیزه دانشآموزان برای یادگیری بیشتر میشود و معلمان نیز فرصت بهتری برای به کارگیری روشهای نوین آموزشی پیدا میکنند. این موضوع نه تنها باعث ارتقای سطح علمی دانشآموزان میشود، بلکه در رشد خلاقیت، اعتمادبهنفس و مسئولیتپذیری آنان نیز نقش مؤثری دارد.»
عزیزی بیان کرد:«امکانات مدرسه از امور مهم مدرسه است ، و دانشآموز را برای درس خواند تشویق و ترغیب می کند ، ولی برخی دانش آموزان ملاک اصلی دانش را بر حسب امکانات آموزشی عالی میدانند که این کافی نیست.»
وی ادامه داد: «محیط آموزشی و معلمان نقش کلیدی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارند، اما نباید فراموش کرد که تمام این موارد ابزاری برای رسیدن به رشد و پیشرفت تحصیلی است؛ حتی اگر تمام این امکانات فراهم باشند و دانشآموز نتواند به نحو احسنت از آنها بهره ببرد منجر به موفقیت نخواهد شد. »
عزیزی ادامه داد:«در مقابل، کمبود امکانات آموزشی در برخی مدارس، بهویژه در مناطق محروم، موجب میشود فرآیند یادگیری با چالش مواجه شود.نبود ابزارهای مناسب، فضای ناکافی برای فعالیتهای گروهی و کمبود وسایل کمکآموزشی، سبب میشود بخشی از دانشآموزان از آموزش باکیفیت محروم بمانند و فرصت رشد برابر را از دست بدهند.»
وی در پایان گفت:«با توجه به اهمیت این موضوع، بسیاری از مسئولین آموزش و پرورش بر ضرورت تجهیز مدارس و توزیع عادلانه امکانات آموزشی تأکید دارند. تحقق عدالت آموزشی زمانی امکانپذیر است که همه دانشآموزان، صرفنظر از محل زندگی، از امکانات برابر برای یادگیری برخوردار باشند.»
ارسال دیدگاه