مدیر آموزشوپرورش شهرستان نظرآباد:
برنامههای توانمندسازی معلمان با زیرساختهای فناوری نوین و تقویت عدالت آموزشی طراحی شده است
نظرآباد(پانا)-مدیر آموزشوپرورش شهرستان نظرآباد از اجرای مجموعهای از برنامههای تحولی برای ارتقای کیفیت آموزشی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این برنامهها با محوریت توانمندسازی معلمان،توسعه زیرساختها،بهرهگیری از فناوریهای نوین و تقویت عدالت آموزشی طراحی شدهاند.

سیدسعید نورائی انور در گفتوگو با خبرنگار پانا عنوان کرد:«در سال تحصیلی جدید، تمرکز اصلی آموزشوپرورش بر توانمندسازی معلمان و مدیران،کاهش تراکم کلاسها، توسعه و تجهیز کارگاهها و آزمایشگاهها،ارتقای عدالت آموزشی و استفاده از ظرفیت خیرین مدرسهساز میباشد.»
وی بااشاره به اقدامات انجامشده در سطح شهرستان افزود:«نوسازی و تجهیز هنرستانها و تقویت گروههای آموزشی از مهمترین اولویتهای ما بوده است.»
مدیر آموزشوپرورش نظرآباد اظهار کرد:«رویکرد آموزشی نسبت به سالهای گذشته تغییر کرده و از کتابمحوری صرف به سمت یادگیری پژوهشمحور،مهارتمحور و خلاقیتمحور حرکت کردهایم.»
نورائی انور ادامه داد:«برگزاری همایشهای نومعلمان و نشستهای تخصصی سرگروهها در حوزه تکنولوژیهای نوین آموزشی و هوش مصنوعی،در همین راستا انجام شده است.»
وی باتأکید بر نقش فناوری در ارتقای کیفیت آموزشی بیان کرد:«تجهیز مدارس به کلاسهای هوشمند،استفاده از شبکه رشد و سامانههای آنلاین و آموزش معلمان در بهرهگیری از فناوری و هوش مصنوعی در دستور کار قرار دارد.»
مدیر آموزشوپرورش نظرآباد بااشاره به اقدامات انجامشده برای بهروز کردن روشهای آموزشی معلمان گفت:«برگزاری دورههای ضمنخدمت،کارگاههای تخصصی،نشستهای آموزشی و تشکیل اجتماعات یادگیری معلمان از جمله برنامههای ماست.در شهرستان نظرآباد اخیرا کارگاههای آموزشی برنامهنویسی پایتون،تشکیل کارگروه تخصصی هوش مصنوعی و طرح توانا برگزار گردیده است.»
وی دررابطه با برنامههای تقویت مهارت تفکر،خلاقیت و حلمسئله در دانشآموزان خاطرنشان کرد که:«برنامهها شامل اصلاح روشهای تدریس براساس سند تحول بنیادین،برگزاری مسابقات علمی و پژوهشی،فعالیتهای فوقبرنامه،پروژههای دانشآموزی و کارگاههای عملی است.در مدارس نظرآباد طرحهای مهارتآموزی و فعالیتهای خلاقانه چون طرح جابر،سواد دیجیتال و جشنواره خوارزمی دنبال می شود. »
مدیر آموزشوپرورش نظرآباد در رابطه با حمایت از دانشآموزان با نیازهای ویژه و بازمانده از تحصیل هم گفت:«واحد مشاوره و سنجش مدارس،دانشآموزان با نیازهای ویژه را شناسایی و به مدارس استثنایی یا کلاسهای حمایتی «طرح حامی» هدایت میکند.همچنین طرح شهید محمودوند برای حمایت از دانشآموزان بازمانده از تحصیل در دستور کار قرار دارد.»
وی در ادامه افزود:«برگزاری جشنوارههای علمی،فرهنگی و هنری،اردوهای تربیتی و علمی، مسابقات پژوهشی و تقویت برنامههای پرورشی از جمله اقدامات ما برای افزایش انگیزه و مشارکت دانشآموزان در فرآیند یادگیری است.»
مدیر آموزشوپرورش نظرآباد در پایان تأکید کرد:«بازخورد خانوادهها،معلمان و دانشآموزان از طریق جلسات انجمن اولیا و مربیان،شوراهای آموزشی و پرسشنامههای دانشآموزی جمعآوری شده و در برنامهریزیها لحاظ میشود. این بازخوردها بهطور مستمر در تصمیمگیریهای مدیریتی مورد استفاده قرار میگیرد.»
ارسال دیدگاه